Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Het opladen van Iphone en GPS in Thailand/Maleisë tips?? - Forum Wereldfietser

Het opladen van Iphone en GPS in Thailand/Maleisë tips??

Hallo,

Iemand ervaring met het gebruik van je Iphone en abb in Thailand/Maleisië?

Wil graag mijn Iphone meenemen, en dan de 3G internet uitzetten (alsmede roaming) en alleen de mogelijkheid whats appen?? Is dit mogelijk, je kan toch over de hele wereld gratis whats app'n?

Een powerbank meenemen? Voor het opladen van de Iphone en gps?

Graag hoor ik van jullie tips.

Groet,
Sandra (TW)
Voor what's app heb je internet nodig! Roaming moet je inderdaad uitzetten, gewoon alleen what's appen als je wifi hebt.
Ik heb zelf een powerbank en dat bevalt erg goed, heb nog maar ongeveer eens per week een stopcontact nodig!
Rinske schreef:Voor what's app heb je internet nodig! Roaming moet je inderdaad uitzetten, gewoon alleen what's appen als je wifi hebt.
Ik heb zelf een powerbank en dat bevalt erg goed, heb nog maar ongeveer eens per week een stopcontact nodig!
Thanx... dat was ook mijn bedoeling indien wifi beschikbaar dan whats app'n.

Welke powerbank heb je?

Gr,
Sandra
Ik verwacht dat je bij je reis via AWOL meestal 's avonds wel stroom hebt, en anders een keer een dagje niet, daarvoor zou je geen powerbank voor mee hoeven te nemen. Ik weet niet hoeveel apparaten je bij je hebt die via USB laden maar wij gebruiken deze (Skross, ANWB) om 2 apparaten tegelijkertijd te laden via USB op 1 stopcontact, kijk wel even of/hoe dit in Thailand/Maleisie past, weet ik niet meer.
Afbeelding

WhatsApp is gratis mits je bij een wifi punt zit, en dat zal op die reis meestal ook niet zo'n probleem zijn denk ik.

Het beste is om inderdaad je roaming uit te zetten, maar mijn advies zou wel zijn om internationaal bellen aan te laten staan zodat als je ergens op problemen stuit je te allen tijde hulp kunt zoeken en dan zullen die euro's per minuut je worst zijn (dan wel gedekt worden door je reisverzekering).
OmeGerrit schreef:Ik verwacht dat je bij je reis via AWOL meestal 's avonds wel stroom hebt, en anders een keer een dagje niet, daarvoor zou je geen powerbank voor mee hoeven te nemen. Ik weet niet hoeveel apparaten je bij je hebt die via USB laden maar wij gebruiken deze (Skross, ANWB) om 2 apparaten tegelijkertijd te laden via USB op 1 stopcontact, kijk wel even of/hoe dit in Thailand/Maleisie past, weet ik niet meer.
Afbeelding

WhatsApp is gratis mits je bij een wifi punt zit, en dat zal op die reis meestal ook niet zo'n probleem zijn denk ik.

Het beste is om inderdaad je roaming uit te zetten, maar mijn advies zou wel zijn om internationaal bellen aan te laten staan zodat als je ergens op problemen stuit je te allen tijde hulp kunt zoeken en dan zullen die euro's per minuut je worst zijn (dan wel gedekt worden door je reisverzekering).
Dank je voor de tips, de Skross is een Europese lader dus kan niet zonder wereldstekker in Thailand gebruikt worden. Maar neem mijn wereldstekker sowieso mee, lijkt me.

Groet,
Sandra
Of natuurlijk een naafdynamo in combinatie met bv een B&M Luxos..
Hotels in Zuid Oost Azië zijn zo goedkoop dat elke avond laden/internet geen enkel probleem is.
Als je roaming uitzet kun je ook niet bellen of gebeld worden, als je geen internet wilt moet je dat uitzetten zodat je wel gebeld kunt worden. Anders kun je je telefoon net zo goed uitzetten.
Koop zo'n ding:

Afbeelding

Van eBay, en je kunt vier apparaten tegelijk opladen. En het grote voordeel: heeft een universele stroomaansluiting, daarvoor koop je in elk land wat je aandoet voor een paar centen een passend netsnoer.
Alien schreef:Koop zo'n ding:

Afbeelding

Van eBay, en je kunt vier apparaten tegelijk opladen. En het grote voordeel: heeft een universele stroomaansluiting, daarvoor koop je in elk land wat je aandoet voor een paar centen een passend netsnoer.

Top....dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Lijkt mij de beste optie.
Thanx 8)

Groet,
Sandra
TravelWoman schreef:Top....dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Lijkt mij de beste optie.
Thanx 8)

Groet,
Sandra
Voor het geval je jezelf of je Iphone niet wilt roosteren, lees dit eerst voor je zo'n ding op ebay besteld :wink:
Ik heb er drie in bezit, één in permament gebruik, één in semi-permanent gebruik (dagelijks op kantoor) en één die alleen meegaat op reis. Een vierde zei op een gegeven moment "pats" en toen was het lampje uit. Mooi moment om eens een kijkje in het binnenste te nemen, want ik was al bekend met de mogelijke problemen met goedkope Chinese rommel. De "pats" die ik had gehoord, was een geknapte zekering, en ik kan tot mijn opluchting melden dat deze laders een stuk beter in elkaar zitten dan de allergoedkoopste rommel. In ieder geval is de isolatie tussen primaire en secundaire circuits in orde.
Ha die had ik ook al gevonden. Die blogger peutert laders uit elkaar en schrijft zijn bevindingen op, hier voor die KMS-AC09 http://www.righto.com/2012/11/teardown- ... t-usb.html.

Alibaba heeft ze ook, in een pakket met de 4 meest voorkomende 220V pluggen, handig, maar daar moet je er minimaal 10 bestellen. Het goede nieuws is dan weer wel dat ze tot 10.000 laders per maand kunnen leveren, ik zie handel, wie maakt me los.

Vier poorten lijkt mooi, maar de laadcapaciteit wordt gedeeld dus een iPad en een iPhone tegelijkertijd opladen zou wel eens teveel kunnen zijn, maar met wat kleinere apparaatjes erbij geen probleem denk ik (Alien?).
Één iPad en één iPhone samen kan. Twee iPads en er wordt niet meer geladen (alleen nog gevoed). Twee iPhones en twee iPods (5G/6G) tegelijk is geen probleem.

De USB uitgangen zijn per twee gekoppeld, dus bovenstaande komt ongeveer neer op: laadt je een iPad op, dan moet je de tweede poort van dat "setje" vrijlaten. Één iPad en twee iPhones heb ik nog niet geprobeerd...

Zoals te zien in de link hierboven (dank, daarvoor) is deze 4-poort adapter dus wellicht geen topkwaliteit (wat verwacht je als iets voor tien Euro de halve wereld voor je wordt overgestuurd?), maar in vergelijking met sommige van die miniatuurgevallen in ieder geval redelijk veilig te gebruiken. Blij te lezen dat mijn elektronicakennis nog toereikend is om tot diezelfde conclusie te komen na enige dissectie.
Ik denk dat het een goede oplossing is, ik laad er alleen maar mijn GPS en Iphone mee op...dus toereikend dacht ik zo (y)

gr
Sandra
Iphone opladen met oplader van Ipad leverde een kapotte accu op van de Iphone. Zo uitwisselbaar is het allemaal niet.
Offtopic:
Dat lijkt me dan een garantiegeval voor Apple. De officiële iPad-oplader van Apple kan volgens henzelf ook de iPhone opladen. Geen namaak-adapters en geen namaak-spullen (zoals "Iphone" en "Ipad") natuurlijk. In de namaak-artikelen is namelijk de kans groot dat er niet de juiste electronica in zit (uit economisch oogpunt).

Ontopic:
Qua powerbank zou je aan de modellen van A-Solar kunnen denken. Daar zijn veel goede ervaringen over te vinden.
Stekeltje schreef:Als je roaming uitzet kun je ook niet bellen of gebeld worden, als je geen internet wilt moet je dat uitzetten zodat je wel gebeld kunt worden. Anders kun je je telefoon net zo goed uitzetten.
Beetje late reactie, maar ik denk dat we hetzelfde bedoelen.

De telefoon roaming (of hoe dat mag heten) zou ik inderdaad te allen tijde aan laten staan zodat je internationaal kunt bellen en gebeld worden. Dit kun je meestal instellen op je profiel bij je provider. Dit zijn geen goedkope minuten maar zoals ik eerder betoogde als je ze nodig hebt dan zal je dat worst zijn of gedekt worden door de reisverzekering igv calamiteiten.

Met de roaming bedoelde ik de data roaming en die kan ik in mijn iphone aan/uitzetten (kan zijn dat dit op andere telefoons anders heet) en deze staat los van bellen of gebeld worden. Zodra je data-roaming uit zet om hoge kosten per MB te vermijden ben je voor je internet en Whats-App aangewezen op lokale wifi netwerken maar die zijn daar meestal gratis bij een kop koffie of een overnachting, of zelfs zonder als je vriendelijk de code vraagt.

De kwaliteit is natuurlijk wisselend en je deelt de verbinding met lotgenoten, sommige wifi features zijn niet beschikbaar of afgeknepen, een Jeugdjournaal vodcastje binnenhalen voor de kids duurt meestal langer dan 1 koffie, ruim, dus kun je bijpraten met andere reizigers die immers ook allemaal binnen een straal van 5m van dezelfde wifi-router bij je op schoot zitten. De wifi-router die overigens lang niet altijd in de "wifi-corner" staat maar bij de receptie onder de balie, ik heb wifi-corners meegemaakt zonder dekking.
Dus...na alle fijne reacties gewoon de Iphone en GPS mee en wifi zoveel mogelijk gebruiken. Kijk nog ff of ik ga voor de 4 usb oplader en in Thailand dan een netsnoer koop (ik zou voor Malesië dan ook weer 1 apart moeten kopen) of gewoon een wereldstekker en dan 1 voor 1 opladen.

Groet,
Sandra