Hallo allemaal!
Mijn vakantie begint over een maandje, ben net weer vrijgezel dus kreeg het idee om bij een vriend en vriendin in Cordoba op bezoek te gaan. ( ik heb in totaal 3 weken vakantie )
Mijn plan is om op Malaga te landen ( met eigen Cube Acid MTB in het vliegtuig ) en dan via Granada naar Cordoba te fietsen om daar aangekomen nog te kunnen genieten van de overige tijd.
Nu ben ik alleen een complete leek op het gebied van langere afstanden fietsen dus ik heb jullie hulp, kennis en/of ervaring nodig!!
Mijn specs zijn:
32 jaar, 65kg, in gezonde, redelijk fitte toestand
Mijn spullen:
* Cube acid mountainbike met straatbanden erop ( glad profiel voor minder rolweerstand ) + verlichting.
* Donze slaapzak + lichtgewicht slaapmat ( Thermarest )
* MSR Rocket pocket met kookpotje en al
* Ik zou eventueel een lichtgewicht 1 pers tentje kunnen lenen van een maat van mij.
* Fietsgereedschap voor kleine reparaties en/of banden plakken/verwisselen.
Mijn vragen:
* wat is een haalbare gem. dagafstand in dit gebied? ( 60km? 100?, minder? )
* Ben ik genoodzaakt om wild te kamperen, mag dit of is dit onveilig? of zijn er (jeugd) hostels in dit gebied?
* Zou ik deze afstand in bijv. 7 dagen kunnen afleggen? of moet ik hier langer voor rekenen?
* Wat zou ik absoluut moeten meenemen?
* simpelweg, hebben jullie misschien goede adviezen? do's en dont's ?
* wordt dit onwijs veel klimmen of valt dit juist mee?
Ik heb mijn route uitgestippeld via routeyou, hier is de link:
http://www.routeyou.com/nl-nl/route/vie ... cordoba.nl
Alle reacties zijn meer dan welkom!!
Ik hoop snel van jullie te horen en heb je vragen? stel ze!
Alvast bedankt
Met vriendelijke groet,
Stef

Mijn vakantie begint over een maandje, ben net weer vrijgezel dus kreeg het idee om bij een vriend en vriendin in Cordoba op bezoek te gaan. ( ik heb in totaal 3 weken vakantie )
Mijn plan is om op Malaga te landen ( met eigen Cube Acid MTB in het vliegtuig ) en dan via Granada naar Cordoba te fietsen om daar aangekomen nog te kunnen genieten van de overige tijd.
Nu ben ik alleen een complete leek op het gebied van langere afstanden fietsen dus ik heb jullie hulp, kennis en/of ervaring nodig!!
Mijn specs zijn:
32 jaar, 65kg, in gezonde, redelijk fitte toestand
Mijn spullen:
* Cube acid mountainbike met straatbanden erop ( glad profiel voor minder rolweerstand ) + verlichting.
* Donze slaapzak + lichtgewicht slaapmat ( Thermarest )
* MSR Rocket pocket met kookpotje en al
* Ik zou eventueel een lichtgewicht 1 pers tentje kunnen lenen van een maat van mij.
* Fietsgereedschap voor kleine reparaties en/of banden plakken/verwisselen.
Mijn vragen:
* wat is een haalbare gem. dagafstand in dit gebied? ( 60km? 100?, minder? )
* Ben ik genoodzaakt om wild te kamperen, mag dit of is dit onveilig? of zijn er (jeugd) hostels in dit gebied?
* Zou ik deze afstand in bijv. 7 dagen kunnen afleggen? of moet ik hier langer voor rekenen?
* Wat zou ik absoluut moeten meenemen?
* simpelweg, hebben jullie misschien goede adviezen? do's en dont's ?
* wordt dit onwijs veel klimmen of valt dit juist mee?
Ik heb mijn route uitgestippeld via routeyou, hier is de link:
http://www.routeyou.com/nl-nl/route/vie ... cordoba.nl
Alle reacties zijn meer dan welkom!!
Ik hoop snel van jullie te horen en heb je vragen? stel ze!
Alvast bedankt
Met vriendelijke groet,
Stef