Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noordzeeroute Zweden, Noord-Zuid - Forum Wereldfietser

Noordzeeroute Zweden, Noord-Zuid

Over een paar weken fiets ik vanuit Lillehammer langs Oslo om me bij Moss aan te sluiten bij de Noordzeeroute. Die volg ik tot het einde in Varberg en dan probeer ik mijn weg verder te vinden naar Berlijn via Trelleborg.
Ik had een lokaal touristenbureau in Zweden een email gestuurd en kreeg dit als antwoord:
Thank you for your email.
Unfortunately "Cykelspåret" is an old map and has not been updated.
The cycle map for southern Bohuslän ends at Uddevalla, and then there are no cycle route up to the border. The signs along the road have been taken down because the roads are so narrow and have heavy traffic.
Therefor it isn´t recommended to cycle in the northern part of Bohuslän.
Ik zal ze een email terugsturen maar het lijkt mij dus dat alle bordjes op de route nu ontbreken. En dan kan ik nog wel dit boekje hebben (dat overigens van zuid naar noord gaat) maar daar heb ik dan ook niet zo bar veel aan.
Afbeelding

Heeft iemand ervaring met dit deel van de NSCR anno 2014? Het kan toch niet zijn dat hiervan opeens een deel van de bewegwijzering mist?
De drukke wegen ben ik van Noorwegen wel gewend dus als het daarover moet, wat zou het alternatief dan zijn zodat ik niet over kleine weggetjes dwaal?

(GPS is overigens geen oplossing want die heb ik niet.)

Bedankt!
Ik begrijp niet helemaal wat bedoelt: zoek je alleen een route voor het noordelijke Bohuslän dus zeg van de Noorse grens tot Uddevalla of voor de gehele route tot Trelleborg?

Voor in Bohuslän kun je misschien deze route gebruiken?

En mocht je voor het stuk Göteborg-Malmö nog een route zoeken: je zou eerst de Säröleden kunnen nemen: een fietsroute van Göteborg tot Kungsbacka (met dit jaar de 40ste Säröled fietsronde). Zie bv hier en vervolgens neem je de Ginstleden, een 205km lange fietsroute lands de kust van Halland: van Kullavik tot Hallandsåsen. Hier een voorbeeld.

Je kunt ook het zuidelijkste stuk van de 'Rider for Hope' route pakken, een wielertocht voor het Kinderkankerfonds. Deze gaat van Lund (naast Malmö) via Göteborg naar Stockholm/Umeå. Zie hier de eerste etappe.

En een beetje late reactie maar zag nu pas je vraag ...

Succes!
estegeman schreef:

Heeft iemand ervaring met dit deel van de NSCR anno 2014?
(GPS is overigens geen oplossing want die heb ik niet.)
Anno 2014 niet. In 2013 fietsten we van Oslo over Moss naar Göteborg. Bordjes van de Noordzeefietsroute vindt ge er inderdaad niet. Een paar maal stond er "voor noordzeefietsroute volg fietspad" Dat is dan een of andere fietsroute. De bewegwijzering was ver van goed. Aanvankelijk kan je wel fietsroute 7 gebruiken. Die is wel behoorlijk bewegwijzerd. zie
http://users.telenet.be/fietsreizen/DSC01103.JPG
Geen gps? Misschien android telefoon? Dan kan je met Osmand ook tracks laden en gebruiken.

http://users.telenet.be/fietsreizen
Ik heb vorig jaar de NSCR gefietst. Mijn ervaring was dat de bewegwijzering in Zweden en Noorwegen niet compleet was. Het is er wel maar soms ook niet. Denemarken en Schotland waren zeer goed bewijzerd. Ik heb de route van Zuid naar noord gefietst. Ik had echter een goedkope GPS, Tesi one, waarin de gehele route had opgeslagen. Dat paste zelfs zonder kaart. Wel in delen per land. Ik was heel blij met GPS, het maakte het fietsen veel makkelijker, juist omdat de route erin zat.
Soms was de route aangepast. Als de aanpassing bij aanvang duidelijke borden gaf, volgde ik die, als ik het omduidelijk vond volgde ik mijn GPs.
Het boekje wat je toonde vond ik overigens wel informatief, maar onvoldoende om de route op te fietsen.
In 2010 fietsten wij tussen Stromstad en Varberg. Toen stonden de bordjes voor de noordzeeroute er nog. Voor de planning gebruikte ik dat gele Duitse boekje, waarvan ik de route dan bekeek op wegenkaarten. Dat lukte redelijk: als ik naar de vorm van de route en de aangegeven steden keek kon ik altijd wel zien wat de bedoeling was. Achteraf had ik denk ik ook zonder bordjes kunnen fietsen.

We hebben vägkartan 119 en 112 en översiktskartan 253 van de Zweedse Lantmäteriet gebruikt.