Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen naar de zon - Forum Wereldfietser

Fietsen naar de zon

Beste fietsers,

Deze zomer gaan mijn vriend en ik voor het eerst op fietsvakantie. Dit mede door ons ietwat krappen vakantiebudget dit jaar! Beide hebben we ongeveer €600,- te besteden (dus per persoon).

We gaan beide op pad met een mountainbike. Een vraag die zich hierbij doet rijzen is; hoe nemen we bagage mee en wat nemen we mee?
De bedoeling is om deels met de trein te gaan reizen, om de ietwat grotere afstanden (en wellicht de terugreis) te overbruggen. Ook is er het idee om vanuit twee of drie vaste standplaatsen "de omgeving te gaan verkennen". Misschien is het handig om tenten te huren op campings?

Nou goed.. concreet heb ik de volgende vragen;
- is ons budget reëel voor onze plannen?
- hoe kunnen we het beste onze bagage meenemen?
- heeft er iemand tips wat betreft het meenemen van een tent en "goedkope" slaapplaatsen?

Bedankt alvast!

Groeten Daantje

Een tent huren? Dan ben ben je wel heel snel door je geld heen. Bovendienj maakt het je minder flexibel (je zult van te voren moeten reserveren). Ik zou zeggen. Koop (of nog beter: leen) een tentje en overnacht op goedkope campinkjes. Of, als het kan in het gebied van je keuze, vraag of je bij een boer in de wei mag kamperen, of zet je tentje ergens in het bos op.

Ik zou de spullen meenemen in fietstassen. Bagagedragers monteren en fietstassen kopen (of lenen). De befaamde Ortliebtassen slaan een groot gat in je budget, kijk ook eens bij de Hema of Halfords. Vuilniszak er in (zodat je spullen niet nat worden) en je bent klaar. Zwakke schakel bij de goedkope tassen zijn vaak de ophangbeugeltjes, daar moet je wel rekening mee houden. Of kijk of je van iemand goede spullen kan lenen.

Hebbben jullie al een gebied in gedachten?

Persoonlijk zou ik tussendoor niet (teveel) met de trein reizen. Waarom zou je? Fiets lekker weg vanuit huis, naar het zuiden, of naar het oosten, en pak de trein terug naar huis. Of, goedkoper natuurlijk, fiets een leuk rondje, zodat je helemaal geen trein nodig hebt.

Veel plezier!

Sandra

Ik zie in nu een ander forumdraadje dat je naar Frankrijk wilt... Mogelijkheden genoeg! Fiets + trein gaan in Frankrijk niet zo heel goed samen. Maar daar kan de treinreiswinkel je alles over vertellen: www.treinreiswinkel.nl.
Fietsbus van Cycletours kan natuurlijk ook voor heen- of terugreis, maar is niet heel voordelig. www.cycletours.nl

Jullie wonen bij ons in de buurt... Mocht je het leuk vinden om eens een avondje ervaringen uit te wisselen, stuur dan gerust een mailtje.

Sandra

Ik weet niet of je dit in de planning hebt, maar je zou ook dit weekend een bezoekje aan de RAI kunnen doen. Daar is de Fiets en Wandelbeurs. Elders op het forum (en op de website) kun je meer over de beurs vinden. En natuurlijk op de site van de beurs zelf: http://www.fietsenwandelbeurs.nl/index.htm

Hier zullen ook meerdere leden van de Wereldfietser bij aanwezig zijn, dus er loopt meer dan voldoende informatie rond.

Hoi Daantje

Met beiden een budget van 600 euro zal je een heel eind geraken. Vorig jaar ben ik met een vriendin op 3 weken naar Z-Frankrijk gefietst en we waren elk iets meer dan 250 euro kwijt (terugreis met de trein inbegrepen die 67 euro pp was). Over het budget zou ik me dus helemaal geen zorgen maken.

Zoals Sandra hierboven al zei: bagagedrager monteren en je spullen in fietstassen meenemen. Omdat je met 2 bent kan je de spullen over 4 fietstassen verdelen, wat voldoende moet zijn. Ik zou wel nog aanraden om een kleiner rugzakje meenemen dat je bovenop de de bagagedrager bindt dat je dan gebruikt om spullen zoals water (draai je waterfles in een natte handdoek om ze koel te houden) en natte kledij op te bergen.

Als je naar Frankrijk trekt dan heb je geen gebrek aan slaapplaatsen. Heel goedkoop kan je ze niet noemen (7-15 euro per nacht). Maar als je met twee bent dan komt het op 3,5 tot 7,5 euro pp wat al heel wat aantrekkelijker is. Bovendien kan je dan ook elke avond genieten van een verfrissende douche.

Groeten Nick