Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santos herenfiets - Forum Wereldfietser

Santos herenfiets

Hallo,

Omdat ik een beginnende fietser ben en nog niet zo veel weet over technische zaken van de fiets wil ik iets aan jullie voorleggen.

Te koop een Santos fiets! Is dit een goede aankoop???

Beschrijving

Handgemaakt door Santos in Sassenheim. Aluminium frame met Magura hydraulische velgremmen, volledig Shimano Deore afgemonteerd en Ritchey stuurinrichting en zadelpen. Banden binnen en buiten recent vernieuwd. Cassette en tandwielen nog goed voor vele kilometers. 3x9 = 27 versnellingen.

Ortlieb tassen erop, en op vakantie ermee!

Het is natuurlijk geen nieuwe Travelmaster met Rohloff naaf, maar wel voor een stuk minder geld ook een fijne Santos.Voorzien van batterijverlichting, spatborden en bagagedrager achter en zo klaar voor een fietsvakantie, of gewoon voor dagelijks gebruik. En als je bagagedragers, verlichting en spatborden eraf haalt, weer een fijne mountainbike met starre voorvork.

- Aluminium 19,5 inch frame. 49 cm zitbuis verticaal, 58cm bovenbuis horizontaal
- Stalen ongeveerde voorvork
- Magura HS11 hydraulische velgremmen
- Shimano Deore achterderailleur
- Shimano Deore voorderaillieur
- Shimano Deore shifters
- Shimano Deore naven
- Shimano Deore cassette
- Vuelta Airline velgen
- RVS spaken
- Continental Touring Plus antilekbanden
- Ritchey balhoofd
- Ritchey stuurpen
- Ritchey stuur
- Ritchey zadelpen
- Selle Royal zadel
- LED koplamp met reflector
- LED achterlicht met reflector
- SKS spatborden
- SL Bagagedrager, onder andere gebruikt door Koga Miyata voordat men op Tubus dragers over ging

Kan ik hiermee op de weg verschijnen of is het een lachertje :-)
Alvast bedankt
Je moet dan natuurlijk ook de prijs vermelden :)

Het is denk ik deze: http://link.marktplaats.nl/m823962159
Prijs : 350 euro

Als de onderdelen goed zijn dan is het een redelijke fiets. Hij is niet goedkoop. Dat dan weer niet. En ik vraag me af hoe groot je bent. Want deze vork is zo laag mogelijk afgezaagd waardoor je geen stel mogelijkheden meer hebt. En je denk ik vrij sportief komt te zitten. Wat misschien ook niet fijn is op je fietstocht.
M276 schreef:Je moet dan natuurlijk ook de prijs vermelden :)

Het is denk ik deze: http://link.marktplaats.nl/m823962159
Prijs : 350 euro

Als de onderdelen goed zijn dan is het een redelijke fiets. Hij is niet goedkoop. Dat dan weer niet. En ik vraag me af hoe groot je bent. Want deze vork is zo laag mogelijk afgezaagd waardoor je geen stel mogelijkheden meer hebt. En je denk ik vrij sportief komt te zitten. Wat misschien ook niet fijn is op je fietstocht.
dank voor je bericht. En is idd de fiets van je link.
:)
lijkt me dan toch niet zo'n fijne fiets!
Weet jij nog toevallig een fijne fiets om mee te beginnen? En voor een leuke prijs natuurlijk 8)
Thanks
Wat is je lengte?
En wat is je budget?
Altijd belangrijk als je een fiets wil kopen.
Er komen best leuke fietsen voorbij op marktplaats.

Deze santos is eigenlijk gewoon een oude mtb waar ze spatborden ed opgezet hebben. Daardoor wat sportiever kwa zit.
Maar het klan een p[rima fiets zijn, als-ie lekker zit. Biedt desnoods 200,- en kijk of je een proefritje kunt maken ofzo. Kan jou het schelen;)!
Travelmaster schreef:Maar het klan een p[rima fiets zijn, als-ie lekker zit. Biedt desnoods 200,- en kijk of je een proefritje kunt maken ofzo. Kan jou het schelen;)!

Thanks mensen,

Ik zie er toch maar van af en ga op zoek naar een echte fiets :wink: