Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorbereiding allereerste fietsvakantie in Nederland - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Voorbereiding allereerste fietsvakantie in Nederland

Dat is inderdaad niet leuk! Maar... is er niet iemand anders die het leuk vindt om met je mee te gaan? Familie, of een oproepje hier op het forum om een andere beginner die met dezelfde uitdagingen zit als jij? Je hebt nu je "momentum", laat dat niet los!
Je kunt ook een oproepje plaatsen in onze Facebookgroep voor 18 tot 35-jarigen:
hier.
Gewoon gaan alleen, onderweg spreek je genoeg mensen, eigenlijk ben je nooit alleen, alleen zijn heeft ook voordelen, zelf wilde ik mijn eerste solo reis alleen doen zodat ik op mijn zelf aangewezen was, en geen steun kon zoeken bij iemand anders.
En het was heerlijk, gaan en staan waar ik zelf wilde zijn. Er is ook al geschreven over Vrienden op de fiets, ook hier ontmoet je mensen, deze org kost eenmalig 8 euro daarvoor krijg je een boek en pas met adressen, een overnachting kost 19 euro incl ontbijt.
Hoi allemaal!!

Zo, na een dagje down te zijn van die tegenslag ben ik er weer helemaal klaar voor :)
Ik heb besloten om via de facebookgroep en via hier op het forum een reismaatje te vinden. ;)
{linkje komt er zo aan!}
Mocht er niemand mee willen gaan ga ik lekker alleen naar Texel.
Zoals anderen ook al zeggen ben je eigenlijk inderdaad nooit alleen.
(Je kan toch onmogelijk de enigste zijn op de fiets! ^^")

Wel ga ik mijn reisplannetje "een klein beetje" aanpassen. ;)
In plaats van in mijn eentje campings te gaan afrijden voor een slaapplekje ga ik regelmatig gebruik maken van Vrienden op de Fiets :)

Hiervan ga ik zeker de eerste nacht gebruik van maken.
(daarna kijken we wel. :P )

Vandaag heb ik voor de rest ook niet stil gezeten..
Na een klein poetsbeurtje aan de fiets gisteren is mij (als geluk bij een ongeluk) een veertje van mijn voorrem afgebroken.
(Eigenlijk was het niet eens erg van de rem deed het toch niet zo lekker :3)
Kosten nieuwe voorremmen = € 14,-

En toen ik daar was (en iemand van de fietsenwinkel had me een tip gegeven over een plek waar je fietsentassen kon kopen (Wat wel heel erg moeilijk hier is :shock: ))
Dus ben daar direct heengegaan en heb mijn fiets eens lekker kunnen verwennen met een paar prachtige ortlieb tassen! *jeej!* :D
*klikkerdeklik!*

Dus nog super veelbedankt voor alle steun en reacties en sorry als het een beetje langdradig werd. :D
probeer van te voren te boeken in de vakantietijd kan het druk zijn, op texel zijn er ook trekkershutten hier is ook een vereniging van met een boekje.
Leuk is om te gaan eilandhoppen van Texel naar Vlielnad enz
Gaan met die banaan!!!
Tof - super dat je de stap alleen aandurft. Ga je geen spijt van krijgen.
Hallo Ivo,
Gewoon alleen op pad en gebruik maken van Warmshowers. Een netwerk van fietsers die elkaar onderdak bieden. Vaak kun je nog mee-eten ook en staat er 'sochtends een ontbijtje voor je klaar. (Zo doe ik het altijd met mijn warmshower-gasten en zo heb ik het zelf ook regelmatig ervaren als gast). Je mag daar natuurlijk niet vanuit gaan. Op deze manier spreek je iedere dag een andere fiets(reis)liefhebber. Dat compenseert het alleen zijn. Meld je aan bij : http://www.warmshowers.org. Je bent welkom bij ons in Leek. Check ons profile maar.

Groet/tot ziens?!

Ineke Valster
ineke valster schreef:Hallo Ivo,
Gewoon alleen op pad en gebruik maken van Warmshowers. Een netwerk van fietsers die elkaar onderdak bieden.
Hee dat is een handige tip!
Dankjewel!! ^^"

Zelf heb ik nu een reisblogje aangemaakt en ben ik (eindelijk) bezig met een paklijstje aan het maken zodat ik niks vergeet (en niet veel te veel meepak :P )
Hier is een linkje naar mijn paklijst
*klikkerdeklik!!*

Dankjewel allemaal voor de steun!! :)
"Balen als een plan in het water valt, maar zie het als een kans eens alleen te fietsen en ineens te weten of het wat voor jou is.
Ikzelf fiets graag alleen, maar kan dan wel absoluut niet zonder vrienden op de achtergrond in mijn gsm ;). Alleen is dus niet steeds alleen. Ik raad wel iedereen aan eens alleen te reizen: je legt zoo makkelijk contact met andere fietsers, locals,.. en je kiest zelf je tempo en wat je doet. Soms kan je je eens alleen en eenzaam voelen, maar achteraf gezien vind ik dat best leerzame momenten. Je komt tijdens het fietsen ook in een bepaald, voor jou perfect ritme, dat ik niet zo vlug vind bij het samenfietsen. Zalig gevoel dat een andere fietser pas "the zone" noemde. Ik zit dan met een onnozel grote lach op mijn fiets. :) "

Mijn antwoord lijkt trage reactie, zag de eerdere reacties niet en het bealuit dat je alleen gaat. Super!

Gewoon gaan dus!
Gewoon gaan Ivo! Het is maar Texel en je kan altijd weer terug. Wb je paklijstje: vgls mij heb je wel genoeg aan 2 korte broeken, 1 aan en 1 in de tas. Hou je ruimte over voor een boek (of 2) hoe lang ga je eigenlijk? Of heb ik dat gemist misschien.
Wat dacht je van zwembroek, zonnebrand, bril, pet.... het mooie weer is vast nog niet voorbij.
Twee korte broeken vind ik persoonlijk te weinig. Heb zelf er altijd tenminste 3 bij me - moet hier schrijven had. Maar als ik weer met de fiets weg kan dan worden het er opnieuw tenminste 3: 1 aan, 1 reserve en 1 die gewassen kan worden.

Ivo - voor iedere dag sokken meenemen is overdreven - zag geloof ik 6 paar staan. Je moet namelijk toch wassen. Zelfde geld voor ondergoed - als je van alles 3 stuks mee hebt kun je prima vooruit. Tenzij je echt lang weggaat dan zou ik van alles 4 of 5 stuks meenemen. Je noemt een lange broek waarom ga je niet voor eentje met afritsbare pijpen - handig + lekker licht.

Als je een verbandtrommel meeneemt - kijk dan wel wat er wel/ niet inzit want het meeste uit een standaard trommel kun je beter meteen de rotzooibak ingooien. Kortom je kunt die beter zelf samenstellen met de dingen die je nodig hebt.
Ik mis nog een petje in het geheel - goed om je hoofd tegen afkoel;ing en oververhitting te beschermen + functioneert ook meteen een beetje als bescherming voor de ogen bij felle zon.
Qua paklijst voor de zomer, kun je deze eens bekijken.
Foxy1604 schreef: Hier is een linkje naar mijn paklijst
*klikkerdeklik!!*
Je enthousiasme is erg leuk! Het komt vast en zeker helemaal goed.

Maar ik zou nog wel eventjes naar wat andere paklijstjes kijken (en zijn er vele te vinden op het www). Want nu vind ik het toch wat een vreemd lijstje. Enerzijds wel zes paar sokken en 5 keer ondergoed, maar geen woord over tandpasta, tandenborstel, kookmateriaal (ook als je van plan bent om buitenhuis te eten lijkt me een mes en iets om water in te vervoeren toch het absolute minimum, plannen, een regenjas, ...

Renaat
Foxy1604 schreef: Dus ben daar direct heengegaan en heb mijn fiets eens lekker kunnen verwennen met een paar prachtige ortlieb tassen! *jeej!* :D
*klikkerdeklik!*
Indien het technisch mogelijk is, zou ik de haken van je Ortliebtassen meer uit elkaar hangen.

Renaat
Hey Ivo, leuk dat je hebt besloten om sowieso te gaan fietsen, alleen of samen met iemand anders. Ik heb laatst mijn eerste (solo)fietstocht gemaakt, maar heb me geen moment alleen gevoeld. Je hebt als je alleen bent juist veel meer aanspraak heb ik gemerkt. Ben benieuwd naar het verloop van je fietstocht!

Wat Renaat zegt, ik zou nog even goed naar je paklijstje kijken voordat je vertrekt ;)

Heel veel plezier!
Inge1 schreef:voor iedere dag sokken meenemen is overdreven - zag geloof ik 6 paar staan. Je moet namelijk toch wassen. Zelfde geld voor ondergoed - als je van alles 3 stuks mee hebt kun je prima vooruit.
Aan wassen had ik nog niet eens gedacht ^^"
Maar omdat het maar een weekje is (of een paar dagen meer) zal het best wel meevallen.
Maar natuurlijk als ik de kans krijg dan pak ik die wel :)
qua sokken voor iedere dag, ik vind het gewoon superfijn om iedere dag een vers paar sokken aan te doen :3
Inge1 schreef:Als je een verbandtrommel meeneemt - kijk dan wel wat er wel/ niet inzit want het meeste uit een standaard trommel kun je beter meteen de rotzooibak ingooien. Kortom je kunt die beter zelf samenstellen met de dingen die je nodig hebt.
Ik heb bij de ANWB zo'n mini trommeltje (amper groter dan de binnenkant van een hand :P) gehaalt en op zo'n fluo armbandje na lijkt de rest me wel superhandig. :wink:
Revanho schreef: Indien het technisch mogelijk is, zou ik de haken van je Ortliebtassen meer uit elkaar hangen.

Renaat
Ehm, ik denk dat dat moeilijk zou lukken.. want nu past die precies in een paar gleuven van mijn bagagedrager.. ;)
Maar hoezo??
Kan er dan iets kapot gaan?? :shock:
Revanho schreef: Je enthousiasme is erg leuk! Het komt vast en zeker helemaal goed.

Maar ik zou nog wel eventjes naar wat andere paklijstjes kijken (en zijn er vele te vinden op het www). Want nu vind ik het toch wat een vreemd lijstje. Enerzijds wel zes paar sokken en 5 keer ondergoed, maar geen woord over tandpasta, tandenborstel, kookmateriaal (ook als je van plan bent om buitenhuis te eten lijkt me een mes en iets om water in te vervoeren toch het absolute minimum, plannen, een regenjas, ...

Renaat
Hihi.. De tandpasta en al vond ik nogal vanzelfsprekend dus daarom had ik die er niet bijgezet ;3
En eten denk ik (behalve als ik de kans krijg voor zelf iets te maken) doe ik bij een restaurant ;)
Misschien koop ik de volgende keer wel wat kookmateriaal maar nu ga ik lekker genieten van het lokale eten :D
Stella90 schreef:Hey Ivo, leuk dat je hebt besloten om sowieso te gaan fietsen, alleen of samen met iemand anders. Ik heb laatst mijn eerste (solo)fietstocht gemaakt, maar heb me geen moment alleen gevoeld. Je hebt als je alleen bent juist veel meer aanspraak heb ik gemerkt. Ben benieuwd naar het verloop van je fietstocht!

Wat Renaat zegt, ik zou nog even goed naar je paklijstje kijken voordat je vertrekt ;)

Heel veel plezier!
Danjewel!! :D
Het lijkt me ook super leuk om in contact te komen met wat lokale mensen ^^"
Zo krijg je de leukste verhalen te horen en misschien een paar goede tips.

Ik heb trouwens (een paar dagen geleden al) besloten om morgen (Maandag) te beginnen aan de tocht.
Dankjewel allemaal en wie wilt weten hoe het gaat houd mijn blogje goed in de gaten!! ;D
Foxy1604 schreef: Ik heb bij de ANWB zo'n mini trommeltje (amper groter dan de binnenkant van een hand :P) gehaalt
Nog belangrijker dan wat er in zit is natuurlijk dat je weet hoe je alles correct dient te gebruiken.
Foxy1604 schreef:
Revanho schreef: Indien het technisch mogelijk is, zou ik de haken van je Ortliebtassen meer uit elkaar hangen.

Renaat
Ehm, ik denk dat dat moeilijk zou lukken.. want nu past die precies in een paar gleuven van mijn bagagedrager.. ;)
Maar hoezo??
Kan er dan iets kapot gaan?? :shock:
Voor stabiliteit en beperking van kans op problemen staan de haken best zo ver mogelijk uit elkaar. Ik zeg niet dat het nu tot problemen zal leiden, maar stel je een extreme situatie voor waarbij je de haken tegen elkaar zet, dan kan je je vast wel voorstellen welke nadelige gevolgen dat heeft.
Foxy1604 schreef: Hihi.. De tandpasta en al vond ik nogal vanzelfsprekend dus daarom had ik die er niet bijgezet ;3
Er kunnen verschillende redenen zijn om een paklijst te maken. Het kritisch (laten) kijken naar wat je meeneemt kan er één zijn. Maar erg veel mensen (waaronder mijzelf) maken ook een lijst omdat het ontspannender inpakt en de kans om iets te vergeten minimaliseert. Dus velen werken met een lijst waar elke item dat men mee wilt nemen ook effectief opstaat.
Als je in Nederland vaststelt iets vergeten te zijn, dan is dat natuurlijk niet erg (je kan 'overal' wel 'alles' kopen, maar elders kan dat erg vervelend zijn).
Foxy1604 schreef: Misschien koop ik de volgende keer wel wat kookmateriaal maar nu ga ik lekker genieten van het lokale eten :D
Mijn advies blijft om op zijn minst een zakmes mee te nemen, al is het maar om b.v. een hardnekkige verpakking van een avondlijke snack te kunnen openen.
Foxy1604 schreef: Ik heb trouwens (een paar dagen geleden al) besloten om morgen (Maandag) te beginnen aan de tocht.
Nogmaals, veel plezier.
Hoi hoi!!
Ik ben inmiddels al een paar dagjes terug en het was echt super geweldig!! x3
Ik heb er echt de hele tijd geen spijt van gehad :D

Voor de nieuwsgierige onder ons ben ik het reisverslagen gedeelte van dit forum een nieuw topic begonnen..
Hier is een linkje ---->>>*click!*<<<<-----