Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lichtgewicht aluminium voorvorken - Forum Wereldfietser

Lichtgewicht aluminium voorvorken

Ik heb een lichtgewicht elektrische fiets gebouwd van 12,5 kg. Het probleem is dat de hubmotor in het voorwiel onvoldoende word gekoeld omdat de voorvork van carbon is. De hubmotor koelt namelijk deels via de as en de voorvork en carbon geleid geen warmte in tegenstelling tot aluminium. Ik zoek dus een starre, zeer lichtgewicht aluminium voorvork. Geen voorvork voor een racefiets want de banden zijn breed.
http://www.avdweb.nl/solar-bike/lightweight-e-bike.html
Afgaande op de website heeft Stevens genoeg modellen om een passende vork te hebben. De vraag is of een dealer zin heeft om mee te werken.
Als je perse ALuminium will - relatief goedkoop en redelijk quialty - bol.com of internet bikes.com hebben M-wave forken. Ik heb zelf een gekocht - quality is mainstream made in China.
Je moet oppasen for de fork lengte - afstand tussen as en eerste balhodfconus. Vroeger de leven was maklijk, nu hebben wij verende vorken, niet verende normaal en niet verende maar met lengte van verende.

Dus eerst meten de maat van carbon vork dan zoekn en bestelen AL fork
HOi avandalen,
Ik heb net nagekeken naar jouw e-bike.
Het concept en prioriteiten zijn duidelijk -
- Lichtgewicht
- minder drag wanneer zelf trapt
- Ideaal oplossing voor een sterke fietser

Maar er zijn nadelen
- motor is niet sterk - extra coler zou niet helpen aan en zwake e-motor+ de termische weerstand tussen motor -> kogelagers -> as -> vork is extreem hoog.
- klein batterij
- dat zou niet goed werken bij een zwakke fietser
Wat @miro's boodschap is, ontgaat me volledig. Als jij (TS) het maar snapt. Het is zonde van de boodschap, wanneer dit verloren gaat door nonchalant en onduidelijk taalgebruik. Ook getuigt het van weinig respect voor de vragensteller.
De maten van je huidige carbon vork heb je nodig, om een alu exemplaar te vinden. Kinesis is beslist de grootste fabrikant van vorken en waarschijnlijk ook van fietsframes (wel met vooral andere stickers erop).
Inbouwlengte en de balhoofdmaten heb je nodig. AHead of schroefdraad, diameters enz. Een goede Kinesis alu voorvork voor v-brakes en/of schijfremmen heb je voor €125. Zonodig stuur me een pb met de gegevens. (inbouwhoogte schat ik op 425mm) Ik heb veel ervaring met de inbouw van vorken in bestaande fietsen.