Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Laos: verbindingsweg tussen Kènthao en Sanakham ?? - Forum Wereldfietser

Laos: verbindingsweg tussen Kènthao en Sanakham ??

Hallo allemaal,

Langzaam begint zich een fietsplan voor komende winter te ontwikkelen.
Het idee is om o.a. in (midden-noord) Thailand bij Tha Li de grens naar Loas (weg nr 4) over te steken.
Wij willen graag langs de Laoszijde van de Mekong naar Vientiane fietsen, de Thaise kant kennen we al.

Nu vraag ik me het volgende af:
er is ong 6 km ten noorden van de grens bij Kènthao een afslag naar het oosten, deze weg loopt (volgens Google maps) een stuk langs de Hueang rivier.
Weet iemand of deze weg doorloopt naar de Mekong, je die over kunt steken en dan bij Phalat aansluit op de weg naar Sanakham (Xanamkhan).
Of moeten we eerst naar Paklay, en daar weg nr 11 nemen.

En is er tussen Namhi en Vientiane (weg nr 11) nog ergens een guesthouse.

Alvast bedankt,
José
Zelf weet ik het niet, al ben ik in de regio geweest.

Heb je ook een papieren kaart van het gebied? Mijn ervaring is dat die van GT Rider en Reise Know How meestal goed kloppen.

Verder meen ik dat die grensovergang maar in 1 richting gebruikt kan worden. Dus dat zou ik eerst checken.

Op https://www.lonelyplanet.com/thorntree (onder het subforum On Your Bike) en crazyguyonabike.com vind je misschien ook wel informatie. Of op de site van GT Rider.

Hier een beginnetje van info
https://www.lonelyplanet.com/thorntree/ ... -q-submit=
Hoi Janneke

Bedankt voor je reactie.
Wij gebruiken ook steeds de Reise Know How kaarten.
Dat de grens maar in 1 richting gebruikt kan worden, zal ik inderdaad proberen uit te zoeken. Lijkt me lullig als we aan de 'verkeerde' kant staan :?

Er is nog een interessante site www.rideasia.net
door motorrijders die ook de laatste ontwikkelingen en condities van de wegen en nieuwe grensovergangen bijhouden.
bericht verwijderd, stond er 2x in.
José
Inmiddels op de site van www.gt-rider.com gevonden dat de grens in ieder geval
van de thaise kant open is en er gewoon een visa-on-arrival gekocht kan worden.

Via een van de leden van www.rideasia.net door gekregen dat er inderdaad een weg is, gedeeltelijk geasfalteerd, van Kènthao (ook wel Chomcheng genoemd) naar Sanakham en verder naar Vientiane, met ferry over de Mekong.

GH's in Sanakham, Vang en Phialat (iets van weg nr 11 af).

Het lijkt ons een leuke route.