Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 60 mm Big Apple - Forum Wereldfietser

60 mm Big Apple

Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met de 60 mm Big Apple banden (of de 60 mm Marathon XR). De 50 mm versie past nog wel op veel gewone vakantiefietsen (vooral met 26 inch wielen), maar om de 60 mm te gebruiken moet je al snel een aangepaste fiets hebben (meer ruimte tussen vorken, en misschien andere remmen en een lagere trapas), dus dat doe je niet zomaar. Nu lees ik hier en daar dat de 60 mm bij lagere bandespanning (en daar gaat het natuurlijk om bij deze band) wel wat zompig stuurt. Heeft iemand ervaring, bijvoorbeeld ook bij gebruik van een brede velg?
Wim

Hallo Willem,

Mijn fiets is uitgerust met big apples van 60 mm breed. Mijn fiets is een gewone ATB, dus geen frame problemen.
Het fietst heerlijk comfortabel én weinig rolweerstand.

Tijdens mijn laatste tocht door Rajastan, India wel erg veel lekke banden gehad, voornamelijk door acacia doornen. In NL en Europa geen overmatige hoeveelheid lekke banden.
De big apple 2006 heeft volgens hun site een verbeterde antileklaag.

Het sturen wordt alleen sompig zodra de bandenspanning echt laag is, b.v. als hij lek is...

Groeten, John.