door
Gideon » za 26 jul, 2014 09:50
urje schreef:Yes, knappe fiets hoor! Ik heb echt een zwak voor zulke klassiekers. Fietst ie goed met bepakking? Heb je de spatborden eraf gehaald omdat er anders geen bredere banden in pasten, of fiets je toch alleen met mooi weer? En heb je alleen de buitenring van de kettingbladen afgeschroefd, of zijn die nieuw? Als ze nieuw zijn: geen behoefte aan een lager verzet? (nu is het 52-39 / 12-21 ofzo?)
Dank je. Bepakking dat weet ik niet. Er zaten rvs spatborden op, en omdat ik met deze fiets af en toe een "mooi weer" tochtje maak en inderdaad voor ruimte voor de bredere banden. Achterband (37-622) past net.
Omdat er bijna niet mee gefietst is, is alles in zéér goede staat, zo ook de kettingbladen, ketting en UG cassette. Alleen de kettingrand heb ik er afgehaald.
Nu: 52-42 in combinatie met met 6-speed 13-23. Omdat het een UG cassette is (veel harder/slijtvaster dan de HG), pas ik misschien de voorbladen aan naar 36-48.
Dagelijkse km's leg ik af op een Giant Exp. '90 of ligfiets, daarnaast vind ik deze oude modellen leuk, simpel van opzet en ze zijn "ijzer"sterk"
(maar voorlopig blijft het bij kijken naar de fiets, zit met hernia)