Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gpx-route praag - Forum Wereldfietser

gpx-route praag

Iemand die de gpx-route van praag ergens in etappes beschikbaar heeft? Wanneer ik deze van site europafietsers download en open in osmand is dit 1 log bestand dat loopt tot aan grens met Tsjechie. Klopt dit of ligt dit aan mijn browser (safari, apple?)

dank

Evert
Ik heb hem in Basecamp geopend en daar loopt hij netjes tot Praag.
Ook op http://www.gpsvisualizer.com/ loopt de route netjes door.
En ik heb hem nu ook in Osmand geladen, ik zie geen problemen, hij loopt van de grens bij Emmerich am Rhein tot Praag.
Als je hem opent op je GPS zul je zien dat het ding in stukken is gehakt (van ongeveer 500 punten), vraag me niet hoe maar op de een of andere manier gaat je GPS er anders mee om dan OSmand of Basecamp.
Nope, nog altijd niet aan het werken en reikt nog steeds maar tot Tsjechische grens Volgens mij is het bestand te groot voor mijn smartphone. Hoe kan ik in gpsvisualiser of ridewithgps het origineel in stukken verdelen zodat die minder groot wordt?
Vanop site europafietsers-> De trackbestanden bestaan uit maximaal 20 tracks van ieder maximaal 500 punten.

Is het normaal dat dit gpx bestand vanop de site europafietsers.nl enkel bestaat uit 1 track van om en bij de 1000 km? Bij Benjaminse kon ik ze in verschillende etappes downloaden en was dit beter werkbaar.

groeten

Evert
evert86 schreef: Hoe kan ik in gpsvisualiser of ridewithgps het origineel in stukken verdelen zodat die minder groot wordt?
Gevonden! Ik splits heel de route in blokken van 200 km en hopelijk is die wat meer werkbaar.
evert86 schreef:
evert86 schreef: Hoe kan ik in gpsvisualiser of ridewithgps het origineel in stukken verdelen zodat die minder groot wordt?
Gevonden! Ik splits heel de route in blokken van 200 km en hopelijk is die wat meer werkbaar.
te vroeg victorie gekraaid.60 us dollar voor een jaar om dit eventjes te knippen lijkt me wat te veel :-). andere methodes?
Werk je alleen met een smartphone oid? Kun je niet downloaden, openen in Basecamp, opknippen en vervolgens uploaden?
evert86 schreef:Vanop site europafietsers-> De trackbestanden bestaan uit maximaal 20 tracks van ieder maximaal 500 punten.

Is het normaal dat dit gpx bestand vanop de site europafietsers.nl enkel bestaat uit 1 track van om en bij de 1000 km? Bij Benjaminse kon ik ze in verschillende etappes downloaden en was dit beter werkbaar.
Het bestand van de Eurofietsers bestaat uit 18 losse trajecten van minder dan 500 punten,
Gewoon even loshalen in Basecamp, heel simpel 8)
Michael W schreef:
evert86 schreef:Vanop site europafietsers-> De trackbestanden bestaan uit maximaal 20 tracks van ieder maximaal 500 punten.

Het bestand van de Eurofietsers bestaat uit 18 losse trajecten van minder dan 500 punten,
Gewoon even loshalen in Basecamp, heel simpel 8)
Heel simpel? ik ben een Basecamp-leek. Hoe doe je dit?
evert86 schreef:Heel simpel? ik ben een Basecamp-leek. Hoe doe je dit?
Basecamp installeren, gecombineerde track van de Eurofietsers inladen en track voor track opslaan als xx.gpx. Daarna heb je 18 losse tracks van minder dan 500 punten.
Gebruik het hulpprogrammatje WinGDB3 http://www.sackman.info/ om tracks te bewerken. Handig en snel. Met optie 24 kan je een track in de gewenste lengte knippen. En filteren met een maximum aantal punten per track.

Succes. Leo
Er is ook JaVaWa RTWTool, de functionaliteit van WinGDB is hierin opgenomen en verbeterd. Daarnaast nog veel meer mogelijkheden: http://www.javawa.nl/rtwtool.html
(WinGDB wordt vanaf 2011 niet meer onderhouden)
Evert, je hebt gelijk, het GDB bestand (speciaal voor Garmin-apparaten) in het ZIP bestand wat je bij europafietsers download is wel in stukken van 500 punten gehakt. de GPX daarentegen blijkbaar niet. (Zie ook de instructie die daarin is bijgevoegd)
Hoe ik op mijn etrex 30 dan toch hapklare brokken heb gekregen weet ik ook niet meer.
_Peter_ schreef:Evert, je hebt gelijk, het GDB bestand (speciaal voor Garmin-apparaten) in het ZIP bestand wat je bij europafietsers download is wel in stukken van 500 punten gehakt. de GPX daarentegen blijkbaar niet.
Nee hoor die GPX ook, ze zijn alle twee precies hetzelfde, 18 stukjes van maximaal 500 punten.
Inderdaad Michael, net als de Hanzeroute trouwens. Het is trouwens best verwarrend als je in je sporenbeheer opeens sporen ziet staan waarvan je niet weet waar ze vandaan komen. Je hebt immers maar 1 bestand (spoor) naar je GPS gekopieerd.

Wat wel jammer is van de sporen is dat er geen rekening is gehouden met mensen die hem in de andere richting willen volgen. Je kan de track wel omdraaien alleen wordt er dan niet rekening gehouden met één-richtingswegen, en sommige hellingen zijn dan opeens erg steil omhoog (tot 25 %) heb ik meegemaakt.
Inderdaad Michael, net als de Hanzeroute trouwens. Het is trouwens best verwarrend als je in je sporenbeheer opeens sporen ziet staan waarvan je niet weet waar ze vandaan komen. Je hebt immers maar 1 bestand (spoor) naar je GPS gekopieerd.

Wat wel jammer is van de sporen is dat er geen rekening is gehouden met mensen die hem in de andere richting willen volgen. Je kan de track wel omdraaien alleen wordt er dan niet rekening gehouden met één-richtingswegen, en sommige hellingen zijn dan opeens erg steil omhoog (tot 25 %) heb ik meegemaakt.
_Peter_ schreef:Wat wel jammer is van de sporen is dat er geen rekening is gehouden met mensen die hem in de andere richting willen volgen. Je kan de track wel omdraaien alleen wordt er dan niet rekening gehouden met één-richtingswegen, en sommige hellingen zijn dan opeens erg steil omhoog (tot 25 %) heb ik meegemaakt.
Dat klopt, in Fietsen langs het Canal du Midi hebben we dat wel in twee richtingen gedaan vanwege de éénrichtingswegen. Ik zou zo 1.2.3. daar ook geen oplossing voor weten 8)