Additionally, paste this code immediately after the opening tag: marathon supreme - Forum Wereldfietser

marathon supreme

Ben zeer tevreden met mijn marathon supreme vouwbanden van 26 inch x 1.60 (42-559). Maar kan ze bijna niet meer vinden. Zijn deze niet meer gangbaar en is er een opvolger ? of heeft iemand andere suggestie in zelfde breedte voor voornamelijk asfalt
Dank iwan
Ps kan ze nog wel online bestellen zie ik maar toch benieuwd naar eventuele opvolger
Fijne band inderdaad. En is nog prima beschikbaar.

Deze webwinkel is vaak goedkoop:

https://www.bike-components.de/products ... eifen.html

En als opvolger misschien de Schwalbe Almotion?
Ik heb er nog twee liggen in jouw maat, de vouwversie. Ik heb ze vorig jaar gebruikt voor 1500km vakantie, alleen de achterband toont een beetje slijtage.

Ik rij nu zelf op de 2.0 versie, dus je kan ze overnemen, als je wil.
iwan schreef:of heeft iemand andere suggestie in zelfde breedte voor voornamelijk asfalt
Als je hoofdzakelijk asfalt rijdt, kun je wellicht beter een echte asfaltband gebruiken, zoals de Schwalbe Kojak of de brede versie van de Durano. Loopt een stuk lichter en geeft meer grip bij regen. En een bospaadje of gravelweggetje af en toe lukt daar ook prima mee.

Groetjes,

Walter
@waltertje: de durano bestaat voorzover ik kan vinden in 35-559 en de kojak in een (erg smal uitvallende 35-622 of een substantieel bredere 50-559). In de veronderstelling dan 50 niet zal passen is het comfort verschil tussen 42 en 35 toch wel goed merkbaar in mijn ervaring.

De marathon racer presteert redelijk gelijkaardig aan de kojak, en bestaat in 40-559. Persoonlijk viel ik niet zo omver van de Kojak (35-622 en volgens mij eerder 32-622) en haal ik meer winst uit de combinatie meer comfort en toch snelle band van de bredere marathon racer (40-622). Maar eerlijkheidshalve vermeld ik erbij dat ik van de racer al een paar keer heb gehoord over open gesneden wangen door stenen. Voordeel van de Kojak is dan weer dat ie stil is, stiller dan elke band met profiel, maar ook de Kojak heeft kwetsbare wangen.
En als je eens gek wil doen kan je de compass banden van Jan heine proberen, maar ik vind ze belachelijk duur.