SaintIr schreef:Als ik zelf google zie ik dat overdag temperaturen rond de 8/9 graden normaal zijn.
Vergeet ook niet dat klimaat een fenomeen is van gemiddelden en het dus interessanter is naar de maxima en minima te kijken. In een klimaat met gemiddelden temperaturen van 8/9 graden is het niet uit te sluiten dat je twee weken met regen tegen het vriespunt zit opgescheept of een week lang de temperatuur niet boven de nul komt. Niet dat je met alle extremen kan/moet rekening houden, maar er vanuit gaan dat bij temperaturen overdag rond de 8/9 graden je niet geconfronteerd zal worden met vriestemperaturen, sneeuw, ... is toch wat te optimistisch.SaintIr schreef: Toch even kijken of ik de trip in ieder geval een paar week kan uitstellen, of in ieder geval meer te weten komen over het plaatselijke klimaat/ofwel het fietsen in die omstandigheden.
Zoals anderen reeds aangeven heeft dat gevolgen voor kleding, slaapmateriaal, ... maar ook voor realistisch af te leggen dagafstanden. Er zijn natuurlijk getrainde bikkels die ook bij barslecht weer dagen achter elkaar +100 km afleggen, maar dat zijn eerder uitzonderingen. Bij een eerste trip lijkt het me gezonder om een eerder pessimistisch inschatting te maken van realistische dagafstanden.
Renaat