Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dilemma, waar gaan we naartoe?? - Forum Wereldfietser

Dilemma, waar gaan we naartoe??

Hallo allemaal,

Na een aantal dagen op internet zoeken zijn we er nog steeds niet uit, waar gaan we in hemelsnaam naartoe? :)

De parameters:

- Vertrek morgen (12 juli)
- 11 dagen vakantie waarvan we maximaal 7 willen fietsen
- Mooi weer (dus geen regen en weinig bewolking)
- Niet teveel hoogtemeters, we zijn luie fietsers ;)
- Geen 2 dagen rijden, dat gaat van onze fietsdagen af.

De scenario's die momenteel nog open staan zijn de way of roses in Engeland C2C, provence fietsen van benjaminse of die andere, denemarken funen, canal du midi.

Daarnaast staan we natuurlijk open voor betere ideeën, het weer in denemarken en engeland lijkt niet optimaal te zijn.

Help ons, waar gaan we naartoe? :)
Hoi,
Stap de deur uit, stap op je fiets en geniet! De komende week wordt het in Nederland prima fietsweer en er zijn genoeg mooie plekjes die jullie vast nog niet gezien hebben. Fietsknooppunten of LF-routes komen langs de mooiste natuur.
Veel plezier!
Groet, Petra.
Petra137 schreef:Hoi,
Stap de deur uit, stap op je fiets en geniet! De komende week wordt het in Nederland prima fietsweer en er zijn genoeg mooie plekjes die jullie vast nog niet gezien hebben. Fietsknooppunten of LF-routes komen langs de mooiste natuur.
Veel plezier!
Groet, Petra.
Hoi Petra,

Hebben we inderdaad ook overwogen en is zeker een optie.
Bedankt voor je reactie!

Groeten Martijn
Je zou over de voie vertes kunnen gaan fietsen in Frankrijk.

Of de Via Claudia Augusta.
Wij zijn van plan de trein naar Groningen te pakken, vervolgens langs de Duitse Waddenkust (mss een eilandje meepikken) dan de Weser naar beneden, via de Diemel (zijrivier van de Wesel) weer naar het westen, langs de Ruhr en Rijn weer huiswaarts. Deze variant is ca 1200 km. In te korten via treinttrajecten.
Als je wil heb ik gps-routes en campings beschikbaar.

Succes Tjitte
Drie jaar geleden heb ik groot rondje Funen (en Langeland) gedaan. Mooi eiland, heel rustig - als je van de paar grote doorgaande wegen wegblijft - en met prima campings.
Het is wat glooiender dan ik zelf verwachtte, geen grote bergen uiteraard, maar wel regelmatig heuveltje op/af. Terrasjes en dergelijke zul je onderweg bijna niet tegenkomen. Leuke plekken om te bezoeken zijn eventueel het Vikingmuseum in Ladby, het Valdemarsslot op het eiland onder Svendborg en uiteraard Odense. De andere steden op het eiland zijn vrij overzichtelijk maar leuk en gezellig.
Als je nog meer wilt weten over Funen, laat het maar weten dan!
Ik zeg ook Denemarken. Weersvoorspelling is gunstig.
Zuid-Duitsland?
Zwarte woud of langs de Rijn.
http://www.oppad.nl/?bestemming=fietsen ... -duitsland
Noord Oost Duitsland.

Met de trein naar Hamburg en van daaruit fietsen. Of nog even met de trein door tot Travemünde en dan daar langs de Oostsee kust. Prachtig daar en de weersvoorspellingen zijn prima.

Maar gewoon vanuit huis een rondje Nederland is voor de komende week ook een heel goed idee.