Additionally, paste this code immediately after the opening tag: terugreis OV en fiets van Arles naar NL? - Forum Wereldfietser

terugreis OV en fiets van Arles naar NL?

Ik vertrek deze week met de fiets vanuit NL naar zuid Frankrijk. (Groene route) (wss Arles, maar andere steden zijn ook mogelijk)
Over 4 weken -rond 10 aug- wil ik graag weer terug met OV (trein/bus/vliegtuig).
Heeft iemand advies ervaringen?
Hoi,

Ik (karinh) heb uitgebreid antwoord gegeven in dit topic:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... es#p214833
Als je met de bus van cycletours terug wilt, zul je die denk ik wel vooraf moeten boeken.

Succes
Ik ben op 3 augustus vorig jaar ook teruggegaan met cycletours. Vanaf Saintes-Maries-de-la-Mer ben ik terug naar Arles gefietst en heb tegen betaling een middag op de camping gestaan waar de bus die avond vertrok.

Goede service, niets op aan te merken.
Er gaan treinen, via Avignon. Vraag treinreiswinkel.nl om advies: voor zeer bescheiden boekingskosten (7,50) kunnen zij dingen regelen die voor een beginner veel werk en uitzoeken betekenen. Zij kunnen ook in de computers van de Franse spoorwegen zien hoe het zit met plekken voor mensen én fietsen.
Dank!
Mails verstuurd naar de cycletours en de treinreiswinkel!
Treinreiswinkel begin er niet aan ,2x geboekd ,1 groot drama
@a3: mijn ervaringen met de Treinreiswinkel zijn bepaald anders. Ik boek hier al jaren reizen en ben immer uiterst tevreden over het resultaat: meedenken, zoeken naar alternatieven, snelle reacties. Mij zie je hier niet klagen.
Ik ben ook erg tevreden over de treinreiswinkel. Ze hebben mij altijd prima geholpen.
Ik vertrek morgen met de trein naar Wenen. Via de treinreiswinkel.
a3 schreef:Treinreiswinkel begin er niet aan ,2x geboekd ,1 groot drama
Sorry, maar wie is a3? Lekker goedkoop om dit anoniem en zonder onderbouwing op het forum te slingeren.
Treinreiswinkel is PERFECT !!!!
We zijn afgelopen weken op de bonnefooi naar Zuid-Frankrijk gefietst zonder een terugreis vast te leggen. Eergisteren gebruik gemaakt van een email-aanbieding van de SNCF: 1e klas TGV-ticket voor € 105 (was goedkoper dan een 2e klas-ticket!)van Avignon rechtstreeks naar Brussel en vandaar voor €10 via Luik naar Maastricht. Totale reisduur: 7 uur, dus fris als een hoentje thuis gekomen! De fiets met bagage wordt nog door Soetens komende week thuis afgeleverd; kosten € 180.
Als je 2 x geboekt hebt met fiets en plaatsreservering en als blijkt dat de geboekte treinrijtuigen niet bestaan word je daar niet vrolijk van,alle tickets door de conducteur af laten tekenen en bij thuiskomst contact op genomen met treinreiswinkel.U kunt uw tickets naar ons sturen word er gezegd dan dienen we een klacht in bij DB.Vier dagen later tickets weer retour gekregen met de mededeling :wij kunnen niets voor u doen u moet rechtstreeks contact opnemen met DB.Dat is lekker goedkoop wel reserveringskosten betalen maar zodra er problemen zijn afschepen naar de DB
a3 schreef:Als je 2 x geboekt hebt met fiets en plaatsreservering en als blijkt dat de geboekte treinrijtuigen niet bestaan word je daar niet vrolijk van,alle tickets door de conducteur af laten tekenen en bij thuiskomst contact op genomen met treinreiswinkel.U kunt uw tickets naar ons sturen word er gezegd dan dienen we een klacht in bij DB.Vier dagen later tickets weer retour gekregen met de mededeling :wij kunnen niets voor u doen u moet rechtstreeks contact opnemen met DB.Dat is lekker goedkoop wel reserveringskosten betalen maar zodra er problemen zijn afschepen naar de DB

De Treinreiswinkel is niet verantwoordelijk voor het uitvallen van een rijtuig of een trein en ook niet voor vertragingen. Die verantwoordelijkheid ligt bij de betrokken spoorwegmaatschappij. Staat ook in de boekingsvoorwaarden van de Treinreiswinkel.

Waar wie is mijnheer of mevrouw a3 nu eigenlijk?
Geloof niet dat u het snapt ,sitters
bert sitters schreef:Maar wie is mijnheer of mevrouw a3 nu eigenlijk?
Bert, net als bv w8, 10x en l8r heb je ook Oli4, L1 en A3

Suc6, Yoπ :)
a3 schreef:Geloof niet dat u het snapt ,sitters

Ik snap het heel goed, maar schijnbaar heb jij daar vanuit jouw schuilplaats moeite mee.

Je blijft vaag. Een rijtuig kan uitvallen. Wat was precies jouw probleem? Meestal zoekt de DB bij het uitvallen van een rijtuig wel voor een oplossing. Ik heb meegemaakt dat het fietsenrijtuig ontbrak, maar de fietsen werden verdeeld in andere rijtuigen.
De DB laar echt de treinen rijden, dus is de DB de aanspreekpartij. Heb je de DB ook aangesproken en hoe is het opgelost.

Sitters is inderdaad mijn achternaam, Maar wat is jouw naam nu precies?
Wat een horkerig gedoe dit...alsof het iets uitmaakt of het rijtuig dat op je ticket staat daadwerkelijk gebruikt werd. Zolang je op plaats van bestemming komt, op ongeveer de tijd die op je ticket stond, ben je er toch? Op mijn eerste tocht viel de hele (slaap)trein uit op de terugweg(aardverschuiving in Duitsland), sta je daar in Zurich met kaartjes, en geen trein. Je mond open doen en even vragen doet dan wonderen. Men organiseerde namelijk een extra trein :P
Dan kun je dat vreselijk vinden en bij thuiskomst op hoge poten naar de treinreiswinkel stappen, maar misschien ben je dan gewoon niet zo geschikt voor dit sooort vakanties. Ofzo.