Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tour de BeNeLuxFraZwitserland - Juni 2014 - Forum Wereldfietser

Tour de BeNeLuxFraZwitserland - Juni 2014

De route:

Maastricht,Belgie,Luxemburg,Duitsland,Luxemburg,Duitsland,Frankrijk, Zwitserland,Frankrijk, Luxemburg,Belgie,Duitsland,Maastricht.
Maar niet perse in die volgorde.

1883 kilometer in 14 dagen gefietst
22 km gewandeld

De weg naar Vianden was dicht, een uitstapje in een duits wandelpark

Afbeelding

De weg werd een snelle steile single track naar benden en een lange langzaam wandelpad vol obstakels omhoog

Afbeelding

Tassen moeten overladen om een pad hoger te geraken, maar uiteindelijk boven geraakt, dan zie je een Kasteeltje halverwege.
De fiets hield het goed, want het was meer mountainbiken met 20 kilo aan tassen :lol:

Afbeelding

Eenmaal over de heuvel mijn weg vervolgd richting Trier om langs la route de trois Rivieres, Frankrijk in te gaan.

Franse lucht

Afbeelding

Fietsroute langs een serie sluizen

Afbeelding

Apart

Afbeelding

Meer in Zwitserland

Afbeelding

De weg over een pas om van een meer op 500 meter, naar een meer op 700 meter te gaan

Afbeelding

Nadat meer, en weer een pas, zit je ineens op de

Afbeelding

Treinstation voor wandeling nabij het meer van Brienz

Afbeelding

Wandeling naarbij de augustmatthorn

Afbeelding

Dan is het ineens

Afbeelding

Wandeling naar benden

Afbeelding

Brrrr koud

Afbeelding

Vianden op de terugweg

Afbeelding

De auteur

Afbeelding
Mooi hoor! Heb je wellicht de route ook op een kaartje staan? En heb je campings gebruikt onderweg bijvoorbeeld en waar ben je gestart of geëindigd?

Gewoon nieuwsgierig zodat ik alvast de komende jaren kan gaan kijken wat wij willen gaan fietsen!
Ja vond ik ook :)

Ik had de route samengesteld van twee bekende fietsroutes:

De Heenweg - Reitsma route naar Rome, ik had zelf een route gemaakt in Basecamp van: Basel naar, Luzern - Interlaken.

Op de terugweg had ik de route gebruikt van: Benjaminse route naar Venetie, en zelf het stukje van Interlaken naar Bern gemaakt.

De route had ik in GPX formaat van een site gedownload, de makers zelf waren camping gangers, ik maakte meer kilometers en ik sliep niet op campings, dus als je die track volgt, fiets je op een gegeven moment langs een camping.

Ik reed langs de route van: De drie rivieren, de moselle route, de route van oude Romeinse snelwegen.
Langs rivieren zijn altijd genoeg campings te vinden, ook in de buurt van natuurparken: als vogezen en de Jura.

Je kunt kijken bij Archies camping Europe voor meer campings.
Als je Garmin hebt kun je miscchien een Poi-lijst maken met alle campings langs de route.

Ik heb zelf in Hotels geslapen, dat werd duur in Zwitserland, ik kende toen de term Gasthaus of Berghaus nog niet :)

Ik ben op een gegeven moment van de route afgeweken, ik ben van: Maastricht naar Basel-Luzern_Interlaken-Bern-Nancy-Metz,Luxemburg-Maastricht gefiets, het eerste en laatste deel van de route gaat over: de oude trein route, in de buurt van Monschau naar Aachen, de track daarvan begint in Raeren, een redelijke vlakke route over een heuvelachtig landschap.
Nog de route:

Afbeelding