Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ...mijn fietsmaat! (v) - Forum Wereldfietser

...mijn fietsmaat! (v)

Maar... kan ze ook koken:)?
Och, een waakhond bij de tent kan soms best handig zijn om de vrouwen op afstand te houden die natuurlijk allemaal voor Piere willen koken enzo....
Mooie hond overigens.


Ben
Past dat in dat tentje?
Travelmaster schreef:Maar... kan ze ook koken:)?
Voedsel voorzien allicht wel (jagen) :D
Mooi Pierre.Ik zal mijn zoon deze foto's laten zien, kan hij zijn politiehond ook eens meenemen.
Hallo Pierre,

Ik fietste afgelopen zaterdag (12 juli) richting vliegveld Teuge (een van mijn favoriete rondjes vanuit Deventer). Ik kwam toen een fietser tegen met kar en herdershond. Aan jouw foto's te zien, zou jij dat kunnen zijn. Klopt dat? Naast de hond leken ook de kar en de fiets op wat ik op de foto's zie.
Riny Visser schreef:Hallo Pierre,

Ik fietste afgelopen zaterdag (12 juli) richting vliegveld Teuge (een van mijn favoriete rondjes vanuit Deventer). Ik kwam toen een fietser tegen met kar en herdershond. Aan jouw foto's te zien, zou jij dat kunnen zijn. Klopt dat? Naast de hond leken ook de kar en de fiets op wat ik op de foto's zie.
...dag Riny,

Dat kan kloppen!

Was zelf van Nieuw Soerel op de terugweg naar Deventer. In Teuge heb je een mooie ruimte 'De Driehoek', waar ik nu een vaste pauze neem. Passie kan daar heerlijk loslopen en rennen.

Het is inderdaad een pracht stuk Natuur! Hoop dat je een pracht fietstocht gemaakt hebt...
Eerder werkte de link niet bij mij, nu wel. Leuk fietsmaatje Pierre! Bergop moet ze wel zelf voor de voortbeweging zorgen zeker, is vast een heel gewicht om een Alp of Pyrenee op te krijgen...

Veel plezier gewenst samen,

Carl
Carl schreef:Eerder werkte de link niet bij mij, nu wel. Leuk fietsmaatje Pierre! Bergop moet ze wel zelf voor de voortbeweging zorgen zeker, is vast een heel gewicht om een Alp of Pyrenee op te krijgen...

Veel plezier gewenst samen,

Carl
...dag Carl,

Het is veel meer dan alleen een fietsmaatje! Ben er heel erg blij mij. Denk zij ook!

V.w.b. het lopen 'aan' de fiets, is het veel te warm voor elke hond als zeker voor mijn soort hond (oud Duitse Herder Lang Stokhaar). Temperaturen boven de 20 graden zit zij gewoon in haar hondenfietskar met haar kop uit het 'bovenraam'. Dit soort honden moeten hun warmte kwijt kunnen; dit is niet mogelijk bij hoge temperaturen en bij een stevige inspanning. Plus het feit dat -bij asvalt- de temperaturen gemiddeld 15° hoger ligt. Dit is meer dan ongezond voor de kussentjes onder haar poten.
Maar, als de temperaturen weer gaan zakken, dan gaat zij echt aan het werk. Dat wilt ze ook.

V.w.b. het totaal gewicht ligt deze nu op 180 kg. Dit is inclusief de 80 van mijzelf. Het gaat minder hard en ja, wat meer stops maken. Al met al maken we toch mooie tochten...
PierreS schreef:Het is veel meer dan alleen een fietsmaatje!
Uiteraard! Ik heb zelf twee canine familieleden gehad, vooral kamperen samen is geweldig.

Wat mijn opmerking over lopen bergop betreft; ik ga zelf op de fiets slechts op wandeltempo omhoog als het steil wordt, vanuit dat referentiekader schreef ik, en ik vergat nog de :wink: . Ik pleit er niet voor honden naast de fiets uit te putten hoor!

Veel mooie tochten gewenst met zijn tweetjes,

Carl
PierreS schreef:
Riny Visser schreef:Hallo Pierre,

Ik fietste afgelopen zaterdag (12 juli) richting vliegveld Teuge (een van mijn favoriete rondjes vanuit Deventer). Ik kwam toen een fietser tegen met kar en herdershond. Aan jouw foto's te zien, zou jij dat kunnen zijn. Klopt dat? Naast de hond leken ook de kar en de fiets op wat ik op de foto's zie.
...dag Riny,

Dat kan kloppen!

Was zelf van Nieuw Soerel op de terugweg naar Deventer. In Teuge heb je een mooie ruimte 'De Driehoek', waar ik nu een vaste pauze neem. Passie kan daar heerlijk loslopen en rennen.

Het is inderdaad een pracht stuk Natuur! Hoop dat je een pracht fietstocht
gemaakt hebt...
Leuk om elkaar "Live" tegen te komen. Het is inderdaad een prachtige omgeving. Ik ga als liefhebber van de vliegerij vaak kijken bij vliegveld Teuge, maar ook als daar niets te beleven is, is het een mooi rondje. Ik hield het nu tamelijk kort: via de Rijksweg weer terug naar Deventer, maar je kunt daar alle kanten op.