Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eerst fietstocht zuid spanje: Malaga -> Granada -> Cordoba - Forum Wereldfietser

Eerst fietstocht zuid spanje: Malaga -> Granada -> Cordoba

Hallo allemaal! :D
Mijn vakantie begint over een maandje, ben net weer vrijgezel dus kreeg het idee om bij een vriend en vriendin in Cordoba op bezoek te gaan. ( ik heb in totaal 3 weken vakantie )
Mijn plan is om op Malaga te landen ( met eigen Cube Acid MTB in het vliegtuig ) en dan via Granada naar Cordoba te fietsen om daar aangekomen nog te kunnen genieten van de overige tijd.
Nu ben ik alleen een complete leek op het gebied van langere afstanden fietsen dus ik heb jullie hulp, kennis en/of ervaring nodig!!

Mijn specs zijn:
32 jaar, 65kg, in gezonde, redelijk fitte toestand

Mijn spullen:
* Cube acid mountainbike met straatbanden erop ( glad profiel voor minder rolweerstand ) + verlichting.
* Donze slaapzak + lichtgewicht slaapmat ( Thermarest )
* MSR Rocket pocket met kookpotje en al
* Ik zou eventueel een lichtgewicht 1 pers tentje kunnen lenen van een maat van mij.
* Fietsgereedschap voor kleine reparaties en/of banden plakken/verwisselen.

Mijn vragen:
* wat is een haalbare gem. dagafstand in dit gebied? ( 60km? 100?, minder? )
* Ben ik genoodzaakt om wild te kamperen, mag dit of is dit onveilig? of zijn er (jeugd) hostels in dit gebied?
* Zou ik deze afstand in bijv. 7 dagen kunnen afleggen? of moet ik hier langer voor rekenen?
* Wat zou ik absoluut moeten meenemen?
* simpelweg, hebben jullie misschien goede adviezen? do's en dont's ?
* wordt dit onwijs veel klimmen of valt dit juist mee?
Ik heb mijn route uitgestippeld via routeyou, hier is de link:
http://www.routeyou.com/nl-nl/route/vie ... cordoba.nl

Alle reacties zijn meer dan welkom!!
Ik hoop snel van jullie te horen en heb je vragen? stel ze!

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,
Stef
Beste Stef,

Ik lees nu pas je bericht en als ik goed reken ga je over 4 dagen op weg, dus mijn adviezen komen misschien wel te laat, maar mogelijk helpt het wat.
Ik heb zelf zeer veel in Spanje gefietst en op http://www.marczoutendijk.nl kun je mijn ervaringen lezen. Daarbij komt het gebied en de wegen die jij wilt fietsen ook regelmatig voor.
Het belangrijkste om in de gaten te houden is dat je gaat fietsen in de periode die de heetste periode in zuid-Spanje is. Het is niet ongebruikelijk dat je daar nu in temperaturen van boven de 40° moet fietsen. Dat beperkt je actieradius per dag aanzienlijk, zeker als je bij die temperatuur ook nog moet klimmen. Neem dus heel veel water mee! (wij fietsen daar altijd met 3 bidons per fiets). Bovendien is vroeg vertrekken (rond 6u!) het beste wat je kunt doen om de hitte vóór te blijven, maar als het echt heet is, koelt het 's-nachts ook niet veel af en vertrek je al met een temperatuur van 30°.
De klim naar Zafarraya bv. gaat vrijwel steeds over een asfaltweg in de bloedhete zon met vrijwel geen beschutting van bomen.
De totale afstand van 360 kilometer moet wel te doen zijn in een week.
Een mogelijke verkorting (ook nog door een mooi gebied) is, om bij Alhama de Granada af te slaan naar Salar/Huétor Tájar en dan naar Algarinejo.
Als je meer specifieke informatie wilt over een bepaald traject, reageer dan nog even, dan kan ik mogelijk nog helpen.
Marc.