Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tweede (korte) fietsvakantie in de Vogezen - Forum Wereldfietser

Tweede (korte) fietsvakantie in de Vogezen

Na mijn eerste fietsreis naar Denemarken ( http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 12&t=22693) heb ik de smaak te pakken gekregen.

Waarom fietsen in de Vogezen? Een eenvoudige reden was daarvoor. Mevrouw wimbas ging met een vriendin een week lang een schildercursus volgen bij een Nederlandse kunstenares. Zij heeft een atelier in Droiteval in de lage Vogezen en ik zou de beide dames brengen, want mevrouw wimbas kan nog niet autorijden tgv ons auto ongeluk en de vriendin doet het liever niet in het buitenland.

Zondag 29 juli is het dan zover. Met een auto vol dames en schilderspullen en een heel klein beetje kampeerspul voor een week met de fiets achterop vertrokken we naar de Vogezen. Via Duitsland een prachtige toeristische route langs de Moezel, want vakantie begint op het moment dat je instapt {of opstapt}.

Afbeelding

Droiteval ligt in een diep dal en welke van de drie uitvalswegen ik ook zal kiezen, klimmen moet ik en niet te zuinig, zo'n 16%. Ik haal ongeveer de helft van de helling fietsend.

Als ik hijgend en al zwetend boven ben begint het spel van afdalen en klimmen, afdalen en klimmen. Kort en heel stijl red ik meestal niet en moet ik ook een stukje lopen. Wat langere hellingen red ik vaak wel en voor het eerst worden de lichtste verzetten gebruikt in het bestaan van mijn fiets.
De heuvels op is hard werken veel zweet verliezen en hijgend boven komen. De eerste beloning is dan even stoppen en genieten van een prachtig uitzicht zoals Frankrijk zo mooi kan zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk heb ik van mijn fietsavontuur in de Vogezen een wat uitgebreider verslag gemaakt met meer foto's.. Dat kan je hier lezen http://wimbassist.wordpress.com/2014/07 ... e-vogezen/
Geweldig dat je voor mij zeer herkenbare reisverslagen plaatst, weet zelf hoe het is om
na ziekte nul conditie te hebben, en hoe lang het duurt om dit weer te kunnen doen, en hoe trots je dan bent, ook ik ga na mijn eerste soloreis afgelopen mei, ook met de auto richting Zuid Frankrijk met 5 personen die niet van fietsen houden, mijn fiets gaat mee, voorwaarde van deze reis is, dat ik onderweg ook wil gaan fietsen, we hebben 5 dagen om op de bestemming te komen, dus genoeg fiets tijd voor mij, daarna een volle week in de Gard fietsen 8) 8) 8)
Daarna moet ik helaas voor een langere tijd!! afscheid nemen van mijn vriend :shock: :roll: fiets voor weer eens een openratie.

groet Kirsten
Hartstikke leuk stukje weer! En verfrissend om te zien dat je gewoon een verstandige keuze maakt: stel je plannen bij als de omstandigheden daarom vragen.
Heel veel succes en sterkte Kirsten. Geef niet op he?

Travelmaster: Hardleers geleerd. 5 jaar geleden zou ik niet zo snel aangepast hebben. Nu na 2 infarkten denk ik ook: ik wil nog jaren blijven fietsen. Dat helpt wel.

Het grappige is dat ik in eerste instantie ook denk wat zal mijn omgeving wel niet zeggen of de kinderen: zie je wel ouwe, we hadden je gewaarschuwd.

Maar eigenlijk krijg ik alleen maar complimenten zoals van jou. Thx. :D
Petje af, Wim! Een pittige tocht. Ik ben jaren geleden ook door een deel van de Vogezen getrokken met mijn echtgenote Ineke. Veel pittige steile klimmetjes! Mooi verslag en mooie foto's!
Dank je Riny. Steiler als gedacht die Vogezen, maar ook mooi. Het was genieten.