Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wegfietsen uit Holland naar een kust in Frankrijk? - Forum Wereldfietser

Wegfietsen uit Holland naar een kust in Frankrijk?

Welke vrouwelijke fietsfanaat (23-32 jr.) heeft er zin om rond juni, juli of augustus '06 op fietsvakantie te gaan richting Bordeaux (Jacobsroute?/op naar de hoogste zandduin) of naar de middelandse zee (Groene route?), misschien nog een ander goed plan? Tentje, brandertje, etc. mee, alles op de fiets. 70 à 100 km/dag, 2 tot 3 weken?
Wegfietsend van huis en via de lucht, trein of bus weer terug?

Ikzelf ben 27 jaar, woonachtig in Den Haag en heb al enkele fietsvakantiereisjes gemaakt. Ik ben benieuwd of mijn plan matcht met die van iemand anders.

groeten,
Hanneke
Hoi Hanneke!

Wat grappig dat jij hetzelfde idee hebt als ik! Maar helaas ben ik al voorzien van een reisgenoot... ik wil samen met mijn vriend van Nederland naar België en Frankrijk maar heb dit nog nooit gedaan en weet dus ook niet zo goed hoe ik me moet voorbereiden! Mijn vraag aan jou is dus hoe jij dit doet!
Heb je bijvoorbeeld een reisgids? En heb je enig idee hoeveel het kost om op campings te staan op weg van NL naar de Franse kust?

Als je me wat tips kunt geven graag...

In ieder geval succes met het zoeken van een fietsmaatje!

Groetjes Daniëlle

Hoi Daniëlle,

de fietsvakanties die ik heb gemaakt (Tours-Dordogne, Munchen - Enschede via 6 landen, Ostzee en Freiburg - Brussel) heb ik a.d.h.v. 1:200000 kaarten gefietst. Michelinkaarten zijn het prettigst, route pithoresque is altijd goed! en de witte D honderdnogwat wegen zijn in Frankrijk vaak privé fietspaden.

Als je in een bepaalde steek gaat fietsen is een eenvoudig reisgidsje leuk. Maar als je dwars door een land gaat wordt het veel bagage. Alleen aan kaarten heb je al een berg. In Frankrijk, Belgie en Duitsland zijn de kaarten volgens mij trouwens eenvoudig te krijgen, maar ik heb tot nu toe altijd de kaarten vooraf gekocht (met een bandbreedte van +/- 150 km om mijn route).
De (grotere) campings in Frankrijk hebben vaak een receptie die als VVV door kan gaan met folders wat er zoal te doen is in de buurt. Prijzen van campings varieren nogal. De luxe voor 10 euro p.p. of goedkoop nog geen € 5,- p.p. (incl. tent), fiets wordt vrijwel nooit gerekend. Ikzelf plak in een vakantieboekje kopieetjes van overzichtskaartjes uit een campinggids. Dan weet ik in welke dorp er in ieder geval een camping is. Maar in Frankrijk in de toeristische gebieden moet het vinden van een camping geen probleem zijn. En als vermoeide fietsers is er vast altijd nog een Gastvrij Frans gezin met een weiland of tuin :-)

grt,
Hanneke
Hoi!

Bedankt voor je info!

Dan hier nog wat vraagjes...

Het idee is om de "fietsvakantie" deels met de trein te doen om wat grotere afstanden te overbruggen. We weten alleen niet wat we moeten doen met onze bagage! En een tent moet natuurlijk ook mee...

Heb jij ervaring met campings die ook tenten verhuren? En hoe heb jij je bagage meegenomen en hoe duur zijn die speciale dragers ongeveer?

Nou ja, ik merk wel dat we nog genoeg voorbereiding hebben...

Alvast bedankt voor je reactie!

Groetjes Daniëlle