Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietslift - Forum Wereldfietser

Fietslift

Tip voor iedereen die een fiets in de schuur heeft staan en met ruimtegebrek kampt. Hang ‘m op. Hoe? Ik gebruik een fietslift van de Fietsersbond ervoor. Werkt prima! Fiets hangt boven tegen het plafond. Eronder kunnen nog andere fietsen staan. Maar…, zo’n fietslift (het ding zou beter takel kunnen heten) kost meen ik iets van 35 euro. Plus verzendkosten. Daarom deze tip: Multimate (een doe-het-zelver) viert deze week dat ze haar 60ste vestiging in het land heeft geopend. Onder de jubileumaanbiedingen ook zo’n fietslift. Voor slechts vijf euro! Ik heb ‘m inmiddels voor in de schuur hangen. Makkelijk om fietsen even op te hangen als je een bandje moet verwisselen. Het ding is prima van kwaliteit en werkt uitstekend. (En nee, ik heb geen aandelen van Multimate), maar vijf euro is echt goedkoop. Heb inmiddels begrepen dat een dergelijke fietslift soms ook bij andere zaken te koop is, maar dan toch gauw voor twee of drie tientjes.

Dat is een mooie tip van flip,

5 euro is inderdaad geen geld.

Zelf heb ik zo een oude reserve fiets hangen in de schuur, drie katrollen, een eindje lijn en een "kikker" uit de zeilwinkel aan de muur. (Heb ik wel de mazzel een hoog schuin dakje op de schuur te hebben.

Om er aan te werken vind ik het veel te veel gewiebel.

Simpel zelf gefreubeld...Het is geen takel, maar gewoon 2 haken in het plafond van de schuur, kettinkje's eraan met een beugel voor zadel en stuur, en huppakee, kostte niks. Maar inderdaad om te sleutelen gebruik ik het niet. Wel om te poetsen en smeren, ideaal.