Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oprichting stichting Fietsen met Kinderen - Forum Wereldfietser

Oprichting stichting Fietsen met Kinderen

Drie Wereldfietsers, Sandra de Geeter, Theo Jorna en ik, zijn momenteel bezig met het oprichten van de stichting Fietsen met Kinderen. Zie onderstaand het persbericht dat vorige week wereldkundig is gemaakt.

Dennis


Stichting Fietsen met Kinderen *** www.fietsenmetkinderen.info

PERSBERICHT

Nieuw trefpunt voor (vakantie)fietsen met kinderen
enthousiaste ouders verenigd in nieuwe stichting[/size]
Vakantiefietsende gezinnen kunnen terecht op de sinds kort geheel vernieuwde website www.fietsenmetkinderen.info. De onafhankelijke website biedt informatie over vrijwel alle aspecten van fietsvakanties met kinderen. Op het forum kunnen ouders ervaringen met elkaar uitwisselen.

Voor en door ouders
De website is vóór ouders en dóór ouders. De mensen ‘achter de website’ zijn zelf ook enthousiaste vakantiefietsers. Zij hebben zich onlangs verenigd in de Stichting Fietsen met Kinderen. De stichting wil een platform zijn voor iedereen die met zijn kinderen op fietsvakantie gaat (of wil gaan) en heeft als doel informatie hierover en onderlinge contacten te ondersteunen.

Grote behoefte aan informatie
In sommige opzichten verschilt een fietsvakantie met kinderen niet zoveel van een fietsvakantie met z’n tweetjes. Toch hebben veel ouders een grote behoefte aan informatie. Kiezen we voor een zitje of een fietskar? Voor een aanhangfiets of familietandem? Hoeveel kilometer kan een zevenjarige eigenlijk fietsen? Kun je met een baby naar het (verre) buitenland. Welke landen en gebieden zijn geschikt om met de kinderen te fietsen? Hoe neem je de luiers en andere bagage mee? De website geeft antwoord op veel van deze vragen. In het forum kunnen ouders elkaar vragen stellen en ervaringen uitwisselen.

Activiteiten
Ook organiseert de stichting Fietsen met Kinderen een aantal activiteiten waar ouders elkaar ‘in levende lijve’ kunnen ontmoeten. Zoals het ‘fietsers-trefpunt’ op het Fietsen-met-kinderen-paviljoen op de Fiets- en wandelbeurs (18 en 19 februari in de RAI). In het voorjaar 2006 wordt een fiets-kampeer-weekend voor gezinnen georganiseerd.
Dennis de Vries schreef:Drie Wereldfietsers, Sandra de Geeter, Theo Jorna en ik, zijn momenteel bezig met het oprichten van de stichting Fietsen met Kinderen.
1 persoon -> religie
2 personen -> kerkgenootschap
3 personen -> afscheiding

:D

:lol:

Ik dacht dat jij wel gelijk nieuwe klandizie zou zien, Marten: een fietsreparatiecursus voor vakantiefietsende ouders EN hun kinderen! Dat zou me wat worden op die boerderij in Kiel-Windeweer! :wink:

Dennis

Dat lijkt mij helemaal geweldig!

En dan sluiten we het voor de kids af met wedstrijdjes:
- welke kleuters kan het beste een ketting smeren
- banden plakken (moet vanaf een jaar of zes wel lukken), so snel mogelijk
- wie kan het beste een wiel spaken of een slag uit een wiel krijgen (voor de pubers)


Sandra

Dennis de Vries schreef::lol:

Ik dacht dat jij wel gelijk nieuwe klandizie zou zien, Marten: een fietsreparatiecursus voor vakantiefietsende ouders EN hun kinderen! Dat zou me wat worden op die boerderij in Kiel-Windeweer! :wink:

Dennis
Ik vrees dat ik niet helemaal de onverdeelde aandacht zal hebben van de ouders als de kids in de boerderij gaan spelen. Maar misschien dat we e.e.a. met de EHBO cursus kunnen combineren ;).

Hi Dennis, Theo en Sandra,

Wat een geweldig idee!!!!!!! Kunnen we mensen die vragen hebben over fietsen met kinderen meteen doorverwijzen naar jullie.

Succes met de website en geinteresseerden!!!!!!!!!

Groet,
Rena :wink:

Leuke site trouwens ook!

Ik zal de link ook opnemen op deze site.

Succes ermee!

Bedankt Ellen, da's mooi.

Dennis schrijft over drie Wereldfietsers, maar als je ook nog de Wereldfietsers in de redactie meetelt, komen we op minstens vijf uit :wink: Maar zeg nou eerlijk; vind tegenwoordig nog maar eens fietsers die géén lid zijn van de Wreledfietser...

Sandra

renaw schreef:Hi Dennis, Theo en Sandra,

Wat een geweldig idee!!!!!!! Kunnen we mensen die vragen hebben over fietsen met kinderen meteen doorverwijzen naar jullie.

Succes met de website en geinteresseerden!!!!!!!!!

Groet,
Rena :wink:
Rena,

Dat is natuurlijk ook precies het idee. Ik zie deze stichting als een Wereldfietserachtige club met net even een ander aandachtsgebied. De doelgroep is gedeeltelijk overlappend en dat bied uitstekende mogelijkheden om naar elkaar door te verwijzen en elkaar aan te vullen. Stichting Fietsen met Kinderen pakt een terrein op dat binnen vereniging de Wereldfietser niet helemaal uit de verf kwam en ook niet het primaire aandachtsgebied was.

Aangezien we voor de stichtingsvorm hebben gekozen hoeft niemand te vrezen voor het afsnoepen van elkaars leden. We streven wat mij betreft naar een zeer vriendschappelijke band met vereniging de Wereldfietser, wat niet meer dan logisch is aangezien de club tot nu toe bijna geheel uit Wereldfietserleden bestaat. En inderdaad, we zijn al met meer dan drie vrijwilligers :oops: :oops:

Groeten,
Dennis