Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Problemen Rohloffnaaf ???? - Forum Wereldfietser

Problemen Rohloffnaaf ????

Hallo allen
Ik vraag mij af of ik de enige ben problemen met mijn rohloff naaf.
het is gebleken dat bij de inbouw de naaf eigenlijk al kapot was, 1100 km heeft dat ding veel olie gelekt en een lawaai gemaakt als een ouderwetse Kawa 900.
Vervolgens is deze naaf geheel gereviseerd bij rohloff in Duitsland.
Na weer 1600 km was ik een aantal (6,7,11,13 en 14) versnellingen kwijt. Begin januari 2006 is op eigen initiatief van mijn fietsenman besloten de naaf onder garantie te vervangen. Echter tot op heden is er geen naaf geleverd, dus ik begin knap te balen. Temeer daar ik het ding gekocht heb om er geen problemen mee te hebben (onderhoudsvrij voor vele duizenden kilometers)
Nu ben ik benieuwd of mijn probleem misschien bij anderen ook voorkomt, ik hoop van niet uiteraard.

Marco Schriek
marcoschriek schreef:Hallo allen
Ik vraag mij af of ik de enige ben problemen met mijn rohloff naaf.
Marco Schriek
Herken het niet. Een enkele keer zijn er problemen met pallen die blijven hangen door iets te veel montagevet, maar door een tijdje op spoelolie te rijden is dat te verhelpen. Oude zomerolie in een naaf gooien is ook niet aan te raden in de winter. Een maand levertijd ken ik ook niet (kreeg vandaag 10 dagen door), maar misschien wil je fietsenmaker nog zaken doen met Vertex? (dan is ALLLES mogelijk !) ;)

Gelukkig, ik ben kennelijk de enige.
Altans in het wereldfietser wereldje.
Evengoed is mijn probleem bijna opgelost.