Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen naar Bremen op de racefiets - Forum Wereldfietser

Fietsen naar Bremen op de racefiets

Hallo allemaal,

Een paar dagen geleden heb ik met een paar vrienden de knoop doorgehakt, we gaan op de racefiets naar Bremen fietsen. Bagagedragers ed. hebben we al gefixt, maar we zitten een beetje te twijfelen over de route.

Ons huidige plan is om vanuit Katwijk de Noordzeeroute te volgen langs de rest van de Nederlandse kust. Dan zouden we in twee dagen waarschijnlijk net niet bij de Duitse grens moeten kunnen eindigen. Zijn er in dit stuk van de Noordzeeroute / LF1 / LF10 stukken op onverharde of grind wegen of andere delen die niet echt met een racefiets met 23 mm banden te doen zijn?

Hierna wordt de planning echter iets moeilijker. We wilden in nog 3 dagen langs de rest van de Noordzeeroute richting Varel en dan afslaan naar Bremen toe. Is dit stuk op een racefiets te doen? Zijn hier onverharde of grind wegen en zo ja, kunnen we er gemakkellijk omheen? Zijn er mogelijke routes die zo veel mogelijk over asfalt gaan?

Alvast bedankt voor de hulp!
Ik herinner me dat het Duitse gedeelte van d Noordzeeroute nauwelijks onverharde wegen heeft. Houd wel rekening met schapenpoep wat op je laaghangende bidons kan spatten: na Engeland, Noorwegen, Zweden en Denemarken werd ik juist daar ziek!

De Duitse tak van de Noordzeeroute heeft een aantal uitstapjes het binnenland in; het lijkt alsof de route soms is ontworpen voor korte fietstochtjes in plaats van een langere reis. Je kunt dus wel wat stukken afsnijden. Meestal zijn er ook wel alternatieven die je kunt kiezen. We hebben in Duitsland veel eigen routes gekozen, bijvoorbeeld aan de buitenkant van de dijk, en het lijkt me dat er altijd wel een geasfalteerde weg bestaat. Na vooral Noorwegen en Denemarken was ik ook niet meer zo'n fan van onverhard. Ik denk dus dat het met de racefiets goed te doen is wat de Noordzeeroute betreft.
Jonathan schreef:Ik herinner me dat het Duitse gedeelte van de Noordzeeroute nauwelijks onverharde wegen heeft. Houd wel rekening met schapenpoep wat op je laaghangende bidons kan spatten: na Engeland, Noorwegen, Zweden en Denemarken werd ik juist daar ziek!
Zoals deze hieronder? Gefotografeerd ten westen van Ditzum, tegenover Emden, 5 juni 2010. Ik was op weg naar Kreis Aurich, zonder landkaart op zak!

Afbeelding

Om naar Bremen te fietsen hoef ik niet langs de kust, maar vanaf Nieuweschans binnendoor langs Leer, Filsum, Bad Zwischenahn en Oldenburg. Mooie landschappen.