Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lichtgewicht slaapzak dekenmodel - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Lichtgewicht slaapzak dekenmodel

Vorige week heb ik een slaapzak gekocht bij PerrySport; de WildeBeast Damara voor 49,99; 1,2kg, 5-10graden comfort waarde.
Ze hebben nog meer (lichtgewicht) slaapzakken rond die prijs...
Voor mij was dit voldoende. Ook je tent en slaapmat (van mij tot -24) isoleren nog, dus in de lente/zomermaanden moet dit goed zijn.

Bart
Toasted schreef:Vorige week heb ik een slaapzak gekocht bij PerrySport; de WildeBeast Damara voor 49,99; 1,2kg, 5-10graden comfort waarde.
Ze hebben nog meer (lichtgewicht) slaapzakken rond die prijs...
Als iemand graag op reis gaat met een goedkope en niet erg goed isolerende slaapzak van 1200 gram, dan mag dat natuurlijk. En voor sommige mensen zal dat in sommige omstandigheden ook volstaan en 50 euro is natuurlijk weinig geld (voor een slaapzak).

Maar laat het dan wel duidelijk zijn dat er geen lichtgewicht kwaliteitsslaapzakken bestaan voor rond de 50 euro. Dat is immers zoiets als een lichtgewicht kwaliteitsfiets van 300 euro, iedereen droomt er van maar nieuw zijn ze niet te koop.

Een slaapzak heeft verschillende kenmerken, maar uit de lijst van de volgende drie kenmerken ...:

- lage prijs
- goede gewichts/isolatie-verhouding
- kwaliteit (duurzaamheid, betrouwbaarheid)

... zijn er maximaal 2 te combineren.

Overigens is het beter om niet te veel belang te hechten aan de opgegeven comfortwaarde vanwege:
- geen duidelijk regels over de manier van meten
- grote individuele verschillen tussen mensen
- belang van tent en slaapmat

Renaat
Toasted schreef:Ik heb vorige week de slaapzak: 'Wildebeast Damara' gekocht bij PerrySport. 49,99 euro en 1,2kg; geschikt voor de Zomer/winter: comfortwaarde 5-10 graden.
Daarbij isoleert de slaapmat (van mij tot -24) en tent ook nog...
Een slaapzak met een comfortwaarde van 5-10 graden geschikt voor de winter??
En welke slaapmat isoleert tot -24graden? die wil ik namelijk ook wel.