Hallo,
Reeds een paar avonden schuim ik dit forum af en vind zeer interessante posts van ervaren fietsers.
Mijn L'avenir "Alu 21" hybride fiets uit 2003 brengt me dagelijks snel naar mijn werk in de binnenstad van het Antwerpse en leent voor zich fietstochtjes in het weekend.
Ik rij elke dag met lichte bepakking van 7-8 kg (lunch, water, regenpak een 2,5 kg sloten) en moet ook elke dag over een paar honderd meter kasseien dokkeren. Zelf weeg ik een 77kg.
Tot hiertoe houdt de fiets zich goed, maar ik zou ook wel eens wat verder willen rijden met meer bepakking. Daarover een paar vragen
1)Heeft iemand ervaring met L'avenir (Belgisch merk = tevens invoerder van Gazelle in België). Men zegt dat de frames minder stevig zouden zijn dan Gazelle. Kan iemand dat beamen? Hoe kan ik dit zelf testen? Ik zoek hierover wat feedback voor ik de fiets ga uitrusten met dure tassendragers.
2)Eventueel zou ik van een collega een tweedehands Gazelle Medeo kunnen overkopen uit 2002. Loont dit de moeite? Mijn fietsenmaker waarschuwt me dat verende vorken voor klassieke balhoofden nog moeilijk te vinden zijn voor deze fietsen. Klopt dat?
Alle reacties zijn welkom.
Luca
In theory theory and practice are the same, in practice they're not.
Reeds een paar avonden schuim ik dit forum af en vind zeer interessante posts van ervaren fietsers.
Mijn L'avenir "Alu 21" hybride fiets uit 2003 brengt me dagelijks snel naar mijn werk in de binnenstad van het Antwerpse en leent voor zich fietstochtjes in het weekend.
Ik rij elke dag met lichte bepakking van 7-8 kg (lunch, water, regenpak een 2,5 kg sloten) en moet ook elke dag over een paar honderd meter kasseien dokkeren. Zelf weeg ik een 77kg.
Tot hiertoe houdt de fiets zich goed, maar ik zou ook wel eens wat verder willen rijden met meer bepakking. Daarover een paar vragen
1)Heeft iemand ervaring met L'avenir (Belgisch merk = tevens invoerder van Gazelle in België). Men zegt dat de frames minder stevig zouden zijn dan Gazelle. Kan iemand dat beamen? Hoe kan ik dit zelf testen? Ik zoek hierover wat feedback voor ik de fiets ga uitrusten met dure tassendragers.
2)Eventueel zou ik van een collega een tweedehands Gazelle Medeo kunnen overkopen uit 2002. Loont dit de moeite? Mijn fietsenmaker waarschuwt me dat verende vorken voor klassieke balhoofden nog moeilijk te vinden zijn voor deze fietsen. Klopt dat?
Alle reacties zijn welkom.
Luca
In theory theory and practice are the same, in practice they're not.