Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Groot Licht - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Groot Licht

peterv schreef:Ik had vorig jaar op een tocht iets soortgelijks bij me met 4x 5000mAh oplaadbare 18650 batterijen.
...
Het waren goede batterijen - geen Chineese rommel - maar ook weer geen li-on zoals deze in jouw link.
Bij mijn weten ligt het maximum van de 18650 batterijen momenteel rond de 3400mAh. De meeste zijn 2600mAh.
Deze met de grootste capaciteit halen dan ook minder laad/ontlaadcycli: 't is voor de fabrikant altijd een compromis tussen grote capaciteit of veel cycli.
5000mAh lijkt me wel heel veel en kwam ik nog niet tegen (wat op zich niets wil zeggen)

Als het geen Li-ion technologie was in die 18650, wat was het dan wel?
Ik neem op reis mijn Nao mee, en een kleine Fenix pd32. Werken beide op 18650 Li-ion batterijen, die van de nao zijn wel speciaal, maar die heb ik aangepast volgens deze website, dus nu passen daar normale 18650 batterijen in. Daarboven gebruik ik een Xtar WP2 lader, die kan er 2 tegelijk opladen van op stekker, en kan ze ook ontladen in een USB-uitgang. Zo kan ik dus ook mijn telefoon en ipod en dergelijke toestanden opladen met die 18650 batterijen.
Groeten! Roeland
Heb inmiddels de Philips Saferide gekocht en boven de SON Edelux geplaatst.
De Edelux naar beneden gericht voor de kuilen en de Saferide horizontaal gericht op de verte en de takken.

Wat een licht!

De Saferide is op te laden middels de USB-Werk en gebruikt 4stuks AA 2600mAH batterijen. Het is dus tevens een batterijlader.

Resteert de vraag of ik gelijkertijd de Garmin GPSmap 62s als de Saferide kan aansluiten op de USB-Werk.
op onderstaande site kun je verschillende lampen met elkaar vergelijken.
http://road.cc/lights2012/index-wide.php?order=lux0
veel plezier