Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noord Engeland en Schotland juli 2014 - Forum Wereldfietser

Noord Engeland en Schotland juli 2014

Het is een beetje kort dag, maar door onvoorziene omstandigheden ben ik dringend op zoek naar iemand die het leuk lijkt om deze zomer mee te gaan fietsen in Schotland. Op dit moment is het plan om begin juli met de boot naar Newcastle te gaan en dan 2,5 tot 3 week door Noor-Engeland en Schotland te trekken. Daarbij dacht ik zelf aan deze route, maar natuurlijk kan die wat aangepast worden. Afbeelding

Deze route komt ongeveer op 50 tot 80 km per dag neer (afhankelijk van het terrein), dus het is nergens nodig om je te haasten en er is op deze route heel veel te zien. Kamperen heeft mijn voorkeur, ook vanwege de kosten, maar zo nu en dan een B&B of iets dergelijks zeg ik geen nee tegen. De exacte vertrekdatum staat nog open (alles tussen 25 juni en 11 juli kan).

Iets over mijzelf. Ik ben een twintigjarige student geschiedenis en kunstgeschiedenis aan de RUG. Zelf heb ik nog niet heel veel ervaring met dit soort tochten, maar het afgelopen jaar ben ik onder meer naar Zwitserland gefietst (vanuit Opende via, Oosterbeek, Maastricht, Luxemburg, Metz, Nancy, over de Vogezen en dan de Rijn volgen) en heb ik verschillende kleinere tochten van ongeveer 500km per stuk door Nederland en Duitsland gemaakt. daarnaast kan ik niet veel meer dan 80-100 km per dag rijden (150 gaat nog wel lukken, maar alleen als er de volgende dag niet gefietst wordt) en ben ik niet de beste klimmer, dit in verband met de nodige zenuwschade in een been. Verder ben ik iemand die graag (en vaak) onderweg even stopt om kastelen, kerken, kathedralen, interessante dorpjes, enz te bezichtigen, dus wees gewaarschuwd! :wink: Ook zou ik graag een paar dagen in de buurt van Braemar blijven, om wat meer van de Cairngorms te kunnen zien.

Leeftijd en taalvoorkeur voor Nederlands of Engels maakt niet uit, wel is een voorliefde voor rustige 'another bloody castle/cathedral' routes gewenst en aangezien ik twee studies op 1x stufi doe moeten de kosten niet te veel oplopen.

Wie lijkt dit wat?

Groeten,

Armin
Geen interesse verder, maar ik zou het stuk vanaf Newcastle langs de noordkust omhoog overslaan tot je naar het westen afbuigt... met een trein heb je dat zo gedaan en je houdt tijd over voor mooiere stukken!

Heb vorig jaar de St. Columbaroute gefietst, was ook schitterend, muv dat laatste gedeelte dan:).
Het zuidelijke deel had ik er in eerste instantie in gedaan vanwege de abdijen, versterkte hoeves, grote kastelen en Lindisfarne, maar in een keer door naar Edinburgh is inderdaad ook een idee.
@Arnim: je hebt gelijk. Het eerste deel langs de kust naar het Noorden vonden we niet te versmaden. Op enkele drukke stukjes door steden na erg afwisselend. Als ik mijn boog nog eens doorlees waren we best aangenaam verrast.
Onze route viel min of meer samen met jouw voorstel (maar dat is in die regio nogal snel het geval). Voor onze route zie http://vanuitdestoofstraat.blogspot.nl/ ... 7.html?m=1
Lindisfarne is inderdaad leuk, daar hebben we op een mooie camping gestaan. Verwacht echter niet teveel van het sanitair. Zuidelijker van Lindisfarne vonden wij niet mooi. Relatief gezien dan, als je de rest van de route bekijkt.
@ Arno: Erg leuke blog, mooi om te zien dat wat er nog in mijn geheugen zat van 10 jaar terug inderdaad klopt.

Zolang er niet iemand is die in juli mee wil (en kan) fietsen zal ik waarschijnlijk Schotland nog een jaar in de wacht zetten. Mocht er nu toch nog iemand zin hebben: laat het dan dit weekend weten. Begin volgende week boek ik anders namelijk treintickets voor een alternatief.