Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Off Road Tocht Achterhoek 13-14-15 Juni - Forum Wereldfietser

Off Road Tocht Achterhoek 13-14-15 Juni

Met De Wereldfietser Off-Road Tocht 2014-editie gaan we wederom de Achterhoek wat beter leren kennen. Een tocht over onverharde wegen door het schitterende kleinschalige coulisselandschap van de Achterhoek, het mooie boerenland met houtwallen en bospartijen, daar waar de ruilverkaveling gelukkig nog niet heeft toegeslagen.

Off-Road rijden
Zoals we gewend zijn bij de Wereldfietser reizen met tentje, matje en slaapzak met verder alle comfort die we nodig denken te hebben. Echter om de kleine kronkel-paadjes met alle hindernissen van boomwortels, mul zand en venijnige klimmetjes makkelijk aan te kunnen is het aan te raden om lichtgewicht op pad te gaan. Verder is een fiets met brede banden zonder spatborden sterk in het voordeel.

Tocht omschrijving
Op vrijdag starten we begin van de middag van station Delden (bij Hengelo) en gaan vrijwel direct de single-track van de mtb-route Delden op. Via een netwerk van mtb tracks komen we na ca 50km op natuurkampeerterrein De Meene aan. De zaterdag wordt met ca 80km de langste dag en voert oa over de mtb-route van Haaksbergen, langs de Duitse grens tot aan Natuurkampeerterrein de Distelheide bij Doetinchem. Na het opzetten va de tentjes en het inslaan van eten kunnen we bij het kampvuur even bijkomen van een afwissellende dag op de trail. De zondag wordt een tocht van ca 70km door een gevarieerd landschap van bossen, akkerland en rivieren. Na het doorkruisen van de mtb-route Zeddam en het bereiken van het hoogste punt van deze route, de Hettenheuvel van 94m, gaan we met het pontje over naar Millingen. Vervolgens doorkruisen we een stukje van het natuurgebied de Ooijpolder en pakken we een uitdagende track bij Berg en Dal om tenslotte richting het station in Nijmegen uit te komen.

Begin Juni volgt publicatie van de verdere details met oa. de track en campoings.

Tips&Tricks
- Het overgrote deel van de route is single track en dus onverhard. Een fiets met brede banden voldoet het best.
- Ga lichtgewicht! Dit fietst het prettigst door het terrein, zeker met los zand.
- Een extra spanbandje om te voorkomen dat je tassen zijwaards wegklappen fietst een stuk prettiger!
- Bij de campings is op enkele kilometers een supermarkt(je) aanwezig. Dus eten inslaan kan ter plaatse.
- Een dag aansluiten is uiteraard ook mogelijk.
- Zorg voor eigen navigatie materiaal (kaart of GPS) zodat als je de groep kwijtraakt je zelfstandig de camping kan bereiken.
- Als je de kronkelpaadjes beu bent kan je vaak heel gemakkelijk (en snel) over weg de camping (of het station) bereiken.
- De tocht staat ook op het forum voor het uitwisselen van informatie of combineren van transport.
- Omdat we iets meer in de natuur zitten: Check jezelf 's avonds altijd even op teken.

Aanmelden
Als je je aan bovengenoemde tips houdt is de tocht is voor iedereen toegankelijk, zeker met een beetje mtb ambitie en doorzettingsvermogen! Als je mee wilt dan graag even je gegevens in vullen op de volgende link:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... sp=sharing

Martijn
Heb me aangemeld voor de Off-road tocht 2014. Als opwarmertje wil ik de week daaraan vooraf gaand vanuit Weert via Roermond-Nijmegen, (WF off-road tocht 2012) naar Delden via een zelf gezochte route. Wil maandag vertrekken en donderdag in Delden aan komen en vanaf vrijdag met de WF Off-road tocht deel gaan nemen. Iemand zin om mee te rijden ?? Dit is de route die me wel aardig lijkt https://onedrive.live.com/redir?resid=6 ... 075%211766

Gr Leo
Hallo Martijn,

Ik wil me graag opgeven voor de off-roadtocht. Maar waarom moet ik daarvoor mijn persoonlijke gegevens op internet publiceren? Kan dat niet anders?
Eindgebruiker leuk dat je meefietst! Welke details je in wilt vullen laat ik aan de deelnemers zelf over. Anders kan je me ook een pb sturen met je gegevens.
Leo, hoe krijg je die link open? mij lukt 't nl niet en is die route helemaal offroad?
Aanklikken, gpx downloaden en inlezen in bijvoorbeeld Mapsource of basecamp. Dan doormikken naar je GPS!
Aha, thanks!
Even voor de weet: de eerste camping 'de Meene' ligt in de grensstreek.
Echt supermooi en van alles verlaten, heerlijk!

Maar... de verlatenheid levert ook wat anders op..: op het terrein (was vorig jaar in ieder geval) zeer slecht GSM bereik.
De tocht is verkend! Wat kan het Nederlandse landschap toch verassend mooi zijn! Deze foto's geven een indruk van de omgeving. Camping 'De Meene' en 'De Slangenburg' zijn Off-Road-Proof bevonden. Meer details over de route inclusief de track volgen snel!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ziet er prachtig uit. Dit jaar ga ik nog niet mee met de offroad-tocht (afstuderen, daarna baan zoeken). Hopelijk kan ik er volgend jaar zeker bij zijn! :D
Na het voorfietsen de route toch wat omgegooid. We beginnen vrijdag in Oldenzaal en via MTB route 'Enschede-Noord' en een stukje TU Twente campus fietsen we naar natuurkampeerterrein 'De Meene'. Het stuk voor zaterdag is nagenoeg onveranderd. Op zondag houden we na MTB route Zeddam zuidelijk aan en steken we de Rijn over bij Emmerich. Dan door het Reichswald en via Beek en Dal naar Nijmegen. Gehele track van de route zie link (dagtracks en waypoints volgen):

http://www.bikemap.net/en/route/2629823 ... tocht-2014
Eindelijk zijn ook de campings&horeca bekend en is er een programma met de tijden.

Als je mee wilt fietsen schrijf je dan in via de link naar het Google Document. Een pb mag natuurlijk ook. Ik zorg dan ook voor een reservering op de campings.

Het is een mooie natuurlijke route geworden met kruip-door sluip-door weggetjes, verbindingsweggetjes, wandelpaadjes en single tracks van een mooi stukje Nederland!

Programma

Vrijdag (39km)
14:00 Vertrek vanaf Station Oldenzaal
Zaterdag (80km)
9:30 Vertrek Camping De Meene
Zondag (88km)
9:30 Vertrek camping de Slangenburg

Campings&Horeca

Vrijdag
Cafe De Spieker (27km)
Helmerstraat 320
Enschede
Camping De Meene (39km)
Markslagweg 6
Haaksbergen

Zaterdag
Cafe/Rest Kloppendiek (28km)
Zwillbrock 8
Vreden D
Cafe/Rest De Radstake (67km)
Twenteroute 8
Heelweg
Camping slangenburg (80km)
Loordijk 9
Doetinchem

Zondag
't Pannekoekhuys (26km)
Hoch-Elten van de Renne Allee 2a
Emmerich Am Rhein D
Boscafe Merlijn (67km)
Grafwegenerstrasse 32
Kranenburg D
En een link naar de dag-tracks en de way-points:
snowfreakyvon schreef:Even voor de weet: de eerste camping 'de Meene' ligt in de grensstreek.
Echt supermooi en van alles verlaten, heerlijk!

Maar... de verlatenheid levert ook wat anders op..: op het terrein (was vorig jaar in ieder geval) zeer slecht GSM bereik.
Belangrijker lijkt me: hebben ze televisie? :-)
Indien de nood hoog is mag je vast wel aanschuiven bij 1 van de campinggasten ;-) wifi hebben ze overigens wel.
Voor de duidelijkheid de route begint vrijdag om 14:00 in Oldenzaal en niet in Delden zoals eerder vermeld. Ook is het handig om vrijdag niet met z'n allen (nu 15 man) het boemeltje van 13:06 vanuit Zutphen te nemen die dan om 13:58 in Oldenzaal aankomt. Neem zelf de trein van 13:36 en zelf dat zal met 8 fietsen plus bagage ook volle bak worden. (Dus nog een reden voor light-weight ;-) ). Verder heb ik er veel zin in en met goede weersvoorspellingen en een mooie track de ingrediënten voor een leuke tocht!
De tocht gaat vandaag, zondag, nog een heerlijk dagje verder.
[Hier riep gisteravond laat de katten aanhaal-voeder-kattenbakschoonmaak plicht]

Het was heerlijk, wat een mooi stuk in het oosten van nederland off en soms on the road. Bedankt voor het gezelschap en het meefietsen :-)
Yvon

Afbeelding
Afbeelding
en zondag was mooi, ook een beetje :) zwaar maar maakte de trektocht compleet.

Allemaal bedankt,

grtjes Peter

https://picasaweb.google.com/1158688245 ... htJuni2014#