Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tubus lowrider voordragers identiek? - Forum Wereldfietser

Tubus lowrider voordragers identiek?

Hoi, ik ben nieuw hier, dus ik hoop dat dit onderwerp niet al ergens beantwoord is. Ik kon het in elk geval niet vinden op het forum. Mijn vraag: is een tubus ergo lowrider die op bijvoorbeeld een Santos gemonteerd is, exact hetzelfde als die op een Koga? Oftewel, maakt Tubus zijn modellen universeel of worden ze aangepast aan het merk fiets?
Ik weet dat Santos in ieder geval zijn Tubus-áchterdragers laat aanpassen... wat niet wil zeggen dat "standaard" dragers van Tubus niet passen.
Koga monteert nog een extra standaard aan de voordrager. Op de fiets van Line - een Santos - zit zo'n drager maar ze gebruikt de standaard nooit.
Ik heb op mijn Koga WorldTraveler uit 2001 een Tubus Ergo welk daarvoor op een Santos had gezeten. Ik moest echter 1 gaatje op de Ergo wat verder uitboren, omdat Koga op de voorvork een boutje van een maat dikker gebruikt. Het gaat om de bevestiging van de dwarsstang waarop de tas komt te hangen. Je hoegt niet door de stang zelf te boren, maar door het gaatje op een aangelast bevestigingsplaatje.
Ik weet niet of dit nog zo is op de Koga voorvorken uit latere jaren.

Groet,

Arno
Travelmaster schreef:Ik weet dat Santos in ieder geval zijn Tubus-áchterdragers laat aanpassen... wat niet wil zeggen dat "standaard" dragers van Tubus niet passen.
Ik weet uit ervaring dat de "standaard" achterdrager niet past. Goed voor de economie zullen we maar zeggen, voor de lowrider hoefde ik geen nieuwe aan te schaffen. Het is net als met fietstassen eerst kijken of ze passen en je er daarna nog fatsoenlijk mee kan fietsen, en anders kijken naar een ander model of merk, een goede fietsenmaker heeft meerdere modellen.
Sorry voor mijn late reactie. Ik was vergeten het notificatievakje aan te vinken. Bedankt voor de reacties. Ik kijk liever eerst goed op marktplaats voor ik een gloednieuwe bestel. Dan is het handig om te weten van welke fiets de drager komt en wat wel of niet past.

Groet, Alec