Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Middenblad cranck loopt 'scheef' - Forum Wereldfietser

Middenblad cranck loopt 'scheef'

Ik wilde vandaag mijn voorderailleur afstellen omdat de ketting er steeds net tegen aan loopt maar toen ontdekte ik het volgende:

Hier loopt de ketting normaal door de derailleur heen:
Afbeelding

Als ik vervolgens de cranck een halve slag draai zie je dat de ketting tegen de derailleur aan gaat lopen.
Afbeelding

Er moet dus iets scheef zitten, maar ik kom er niet helemaal uit waar het mis gaat.
-Op het buiten en binnenblad doet dit probleem zich niet voor, de cranck zou dus recht op de trapas moeten zitten?
-Er zit geen speling op de trapas.
-Een tijdje geleden heb ik de kettingbladen van een shimano cranck omgezet naar een Sugino, eerder heb ik dit probleem niet bemerkt. Maar kan het zijn dat er iets verkeerd gemonteerd is?

Alvast bedankt! Koen
Hoi het blad zit normaal met 4 of 5 inbusjes vast, het kan zijn dat er een niet goed in de uitsparing zit en zo ruimte ontstaat vaar het blad tegen aan zit, kijk die inbus boutjes eens na en draai ze eerst handvast , als het blad recht ligt draai je ze willekeurig vaster.
Opgelost! Het middenblad dat erop zat had een grote braam waardoor hij op een van de 4 punten net op de rand bleef hangen. Even de vijl erlangs en het werkt weer prima.
Dat bedoel ik, mooi opgelost
marcelwingelaar schreef:Dat bedoel ik, mooi opgelost
Jouw bericht was dat laatste zetje hem toch nog maar eens uit elkaar te schroeven :wink: