Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gazelle SKS spatboard vervangen - Forum Wereldfietser

Gazelle SKS spatboard vervangen

Vlak voordat ik met mijn Gazelle Riacho op mijn werk aankwam, hoorde ik een krak vanachter mijn fiets. Blijkt mijn achterspatbord sks 28 bovenop gebarsten te zijn, precies waar de schroef onderin het axa slot gaat. Ik naar de fietsenmaker voor een vervangend spatbord, zou zo te vervangen moeten zijn.

Nu heb ik dus een nieuw achterspatbord sks 28, maar daar zit dit desbetreffende gaatje boven niet in. Alleen aan de voorkant een gaatje en achter de plastic houder voor de stang. Moet ik nu dit gaatje zelf boren of hoort dit er standaard in te zitten? Als ik die zelf moet boren, waar moet ik dan op letten en hoe is dat het beste te doen zonder het spatbord te laten barsten of iets dergelijks?
Gewoon eerst even provisorisch monteren en aftekenen waar het gat moet komen. Dan er weer af en met de holle kant boven op een blokje hout de boormachine erop. Test dan eerst even of het boutje erdoorheen past anders kun je het hele circus nog een keer doorlopen.