Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eerste keer fietsvakantie - Forum Wereldfietser

Eerste keer fietsvakantie

Voor het eerst in mijn leven alleen op vakantie, fietsen in Nederland. Ik vertrok van Elburg naar Groesbeek met tent tassen enz naar een virienden op de fiets adres 110 km gefietst deze dag ging goed, alleen te weinig gedronken, nog zo gewaarschuwd :shock: kramp...... :oops: de tweede dag verkeerd de km uitgerekend, van Groesbeek naar Ohe en Laak waar ik een trekkershut had geboekt, er zat van alles tegen, feest op de route Venlo/Blerick dus lopen, aangekomen in Roermond had ik al dik 110 km gefietst, kon niet goed de Lf3 vinden, uiteindelijk was ik in Linne ook de weg kwijt, mooi daar had je een bordje ik weer blij, maar ontzettend moe, volgde ik de verkeerde bordjes (andersom) verbaasde me wel dat er twee dezelfde stuwdammen waren, maar fietste gewoon door tot ik weer in Roermond was :shock: :shock: geen drinken en eten meer, half zeven, moe, en 133km op de teller, zal ik over de provincialeweg die 20 km fietsen, maar uiteindelijk ben ik naar het eerste beste hotel gegaan, het van der Valk hotel in Roermond, ben die marmere trappen met mijn fiets beklommen en ben met mijn fiets de luxe hal ingelopen, naar de receptie en vroeg een kamer voor mij en mijn vriend (fiets) naast mij, onder het stof en geheel versuft, kreeg ik een kamer en kon de fiets mee de lift in, naar mijn kamer 100 euro lichter, de receptionist keek wel vreemd het enige wat de man later vroeg, ehhhh vriend u bent toch getrouwd :oops:
Voor de rest heerlijk gefietst vooral door Zuid Limburg, regen maakte mij niets uit.
Heel veel geleerd, en ik moet toch zeker meerdere korte trips maken, voor ik naar Rome en Spanje ga fietsen, vooral klimmen met zwaar bepakte fiets heeft ook nog de enige aandacht nodig, in zeven dagen ruim 650km gefietst. :wink: toch wel trots hoor een goed gevoel.
Op de afstand mag je zeker trots zijn. En op fietsvakantie zijn is ook een leerproces. Ik gebruik een GPS voor mijn route en dat bevalt mij uitstekend. Niet dat ik nooit meer verkeerd fiets, maar volledig de verkeerde kant op, dat gaat niet gemakkelijk met een GPS. Ik heb mijn 1e fietsreis gemaakt toen je nog met een curvimeter (met zo'n wieltje) je route op moest meten. Met als gevolg dat ik op een dag 280 km heb moeten fietsen. Je wilt niet weten hoe moe ik was die dag.
In september ga ik mijn 4e fietsreis maken en ik heb nu wel het gevoel dat ik veel problemen toch wel op kan lossen.
Hoe dan ook, vooral doorgaan en genieten van de fietsvakanties!!
Het klinkt meer als afmatting dan vakantie. Wellicht zijn kortere dagafstanden wat genietbaarder? Met geduld en tijd kom je overal en is reizen vaak het leukst.
Jeuu schreef:Het klinkt meer als afmatting dan vakantie. Wellicht zijn kortere dagafstanden wat genietbaarder? Met geduld en tijd kom je overal en is reizen vaak het leukst.

klopt die dinsdag heb ik veel geleerd mijn tax is 80 a 100 km dan kan ik nog genieten, van alles om mij heen, een ding wat ik wil is een GPS aanschaffen.
Ik mag mezelf naast 'fietser' ook wandelaar noemen. Zonder onbescheiden te willen zijn, mag ik mezelf redelijk ervaren noemen als het om meerdaagse wandeltochten gaat. Onlangs heb ik mezelf een prachtige KOGA aangeschaft en begin óók met fietsen e.e.a. te leren.

Wat voor wandelen geldt, geldt ook voor fietsen. Plan niet té lange etappes. Los van de inspanning, is ook prettig nog wat van de wereld te zien. Met kortere afstanden kun je lekker relaxed fietsen en tevens genieten. Het is tenslotte vakantie ;)

Plan thuis, op je PC, de route en bepaal een redelijk doel qua kilometers. Kijk naar bezienswaardigheden, campings, hotels, fietsenmakers en probeer het doel ook te halen. Een doel hebben is prettig (vind ik).

Wat ik gemerkt heb is dat iedere reis/trip/vakantie weer een leermoment is voor de volgende. Evalueer de reis en wees kritisch op jezelf en je materiaal. Pas dingen aan, verander je uitrusting desnoods, dat zal iedere volgende reis of vakantie ten goede komen, maar blijf vooral doorgaan met - in jou geval - fietsen.

Ik wens je alvast heel veel plezier met nieuwe uitdagingen.

Groetjes,
hnklmn
Henk.
hnklmn schreef:Ik mag mezelf naast 'fietser' ook wandelaar noemen. Zonder onbescheiden te willen zijn, mag ik mezelf redelijk ervaren noemen als het om meerdaagse wandeltochten gaat. Onlangs heb ik mezelf een prachtige KOGA aangeschaft en begin óók met fietsen e.e.a. te leren.

Wat voor wandelen geldt, geldt ook voor fietsen. Plan niet té lange etappes. Los van de inspanning, is ook prettig nog wat van de wereld te zien. Met kortere afstanden kun je lekker relaxed fietsen en tevens genieten. Het is tenslotte vakantie ;)

Plan thuis, op je PC, de route en bepaal een redelijk doel qua kilometers. Kijk naar bezienswaardigheden, campings, hotels, fietsenmakers en probeer het doel ook te halen. Een doel hebben is prettig (vind ik).

Wat ik gemerkt heb is dat iedere reis/trip/vakantie weer een leermoment is voor de volgende. Evalueer de reis en wees kritisch op jezelf en je materiaal. Pas dingen aan, verander je uitrusting desnoods, dat zal iedere volgende reis of vakantie ten goede komen, maar blijf vooral doorgaan met - in jou geval - fietsen.

Ik wens je alvast heel veel plezier met nieuwe uitdagingen.

Groetjes,
hnklmn
Henk.
Hoi Henk

Mijn fout was dat ik verkeerd de km berekend heb, van te voren slaapplaatsen geboekt, zodat je met druk gaat fietsen, geleerd heb ik om dat niet meer te doen, had mijn tent mee, dus slapen gaat denk ik altijd wel. Zelf heb ik ook een Koga deze fietst super met bagage ben blij dat ik niet op mijn spullen heb hoeven bezuinigen,.
Ik heb nu een gebroken elleboog maar hoop deze zomer toch weer weg te gaan.
Kirsten
Geweldig Kirsten dat je er aan begonnen bent. Zo leer je iedere keer en wees niet bevreesd voor het onverwachte. Dat laatste maakt het juist zo leuk en kan je leuke ervaringen en ontmoetingen opleveren. Zelf ben ik van nature een controlfreak die tijdens de fietsvakanties geleerd heeft meer los te laten en te vertrouwen op de goede afloop ook al lijkt het soms op het moment zelf niet grappig, het heeft mij uiteindelijk de mooiste ervaringen en herinneringen gebracht.
BobtH schreef:Geweldig Kirsten dat je er aan begonnen bent. Zo leer je iedere keer en wees niet bevreesd voor het onverwachte. Dat laatste maakt het juist zo leuk en kan je leuke ervaringen en ontmoetingen opleveren. Zelf ben ik van nature een controlfreak die tijdens de fietsvakanties geleerd heeft meer los te laten en te vertrouwen op de goede afloop ook al lijkt het soms op het moment zelf niet grappig, het heeft mij uiteindelijk de mooiste ervaringen en herinneringen gebracht.
Ik ben ook een echte controlfreak, mijn avontuur in Roermond vergeet ik nooit meer, en zie daar de lol van in, toch raar dat je bezeet, moe stoffig, een luxe hotel met je fiets naar binnen loopt en vraagt naar een kamer :shock: de volggende keer boek ik niets van te voren.