Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welk fiets/trekking tijdschrift ? - Forum Wereldfietser

welk fiets/trekking tijdschrift ?

Ik vroeg mij af welk binnen- of buitenlands fiets/trekking tijdschrift de moeite waard is
om te lezen (buiten ons eigen clubblad natuurlijk.. :D )
De Franse taal ben ik helaas niet erg machtig, verder dan "une baguette" en "une nuit" kom ik eigenlijk niet, dat laatste op een camping he, om misverstanden te voorkomen :wink:
Bike & Trekking?
Ik heb natuurlijk geen idee of je meer in het trekking- of in het racefietsgenre zoekt, maar beide vind je in de meeste AKO's en Bruna's. Zelf heb ik een tijdje het Duitse blad 'Trekkingbike' gelezen (in het Duits uiteraard, dat moet je liggen): een goed blad, met veel reviews, productvergelijkingen en fietstips voor vooral Duitsland. Het meest originele blad vind ik 'Velovision'; een Engels blad wat zich vooral richt op zelfbouw, alternatieve fietsen zoals transporters en ligfietsen, kortom de speciale fiets - alles behalve de bekende riedel van race-, trekking- en mountainbikes. Dit blad is niet los te koop, je kunt er een abonnement op nemen via hun Nederlandse website.
Ik vind het Duitse blad Trekkingbike erg goed. Heldere tests en vaak van meerdere kanten belicht (hoor en wederhoor).

Maar het mooiste tijdschrift vind ik het Engelstalige Boneshaker. Dat verschijnt een paar keer per jaar en is iedere keer een lust voor het oog. Maar het is geen vakantiefietser-achtig tijdschrift.
Oh ja, en ik vind de Vogelvrije fietser ook wel leuk met de testjes van Kees.

(in ons tijdschrift wordt eigenlijk nooit echt getest, maar dat is er meer voor de reisverhalen.)
JevL schreef:Bike & Trekking?
Neen, ik vind de foto's mooi, maar de redactionele inbreng zeer matig met veel advertorials.
Ik vraag me af hoeveel exemplaren er werkelijk worden verkocht.
Precies, en dat geldt ook voor veel buitenlandse bladen. De tests zijn wetenschappelijk ook zelden serieus.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Bicycle Quarterly, maar dat heeft wel een sterk retro smaakje, en een accent op brevetrijden ipv rijden met echte bagage. Maar wie van verfijnde fietsen houdt en van de geschiedenis van het fietsen komt aan zijn trekken. De tests zijn ook erg serieus, met echte statistiek en zo.
Een andere leuke is het Duitse online tijdschrift Fahrradzukunft, dat op onregelmatige tijden verschijnt en gevuld wordt door nerdy Duitse ingenieurs.
Moet het perse een papieren tijdschrift zijn? Online zijn ook zeer mooie magazine's te vinden, waarvan Bunyan Velo mijn favoriet is. 200 pagina's gevuld met prachtige grote foto's en bijzondere reisverhalen, met de focus op bikepacking. Tests en reviews staan er niet in, maar daar heb je de Duitse bladen voor toch?! :wink: Ook het Bicycle Traveler Magazine, waarvan bij elke nieuwe editie ook een topic op dit forum wordt geplaatst, is het bekijken waard!

Bunyan velo nr. 4
http://issuu.com/bunyanvelo/docs/bunyanvelo04

Bicycle Traveler Magazine
http://www.bicycletraveler.nl
Jórunn schreef: Bunyan velo nr. 4
http://issuu.com/bunyanvelo/docs/bunyanvelo04
Mooi! Prachtige foto's, thanks.