Additionally, paste this code immediately after the opening tag: cyclocross fiets voor woon werk, welke banden - Forum Wereldfietser

cyclocross fiets voor woon werk, welke banden

Voor mijn cyclocross fiets ben ik op zoek naar brede (37mm of meer), comfortabele en snelle banden voor woon-werk verkeer. Wie kan me op weg helpen in mijn zoektocht?
Conti travel contact 42mm super fijne, stille en snelle banden. onverhard gaat ook prima door breedte en noppen aan de zijkant.

lees ook: http://www.bikeinreview.com/2013/01/con ... re-review/

Schwalbes zijn populair en deze band is wat onbekender maar echt prima band en bij Rose.nl redelijk goedkoop ook!

succes!
de supreme van schwalbe
zou ik voor woon werk verkeer er op zetten
is een vouwband dus lekker licht en een snelle band en goede grip ook bij nat weer
alleen niet in de winter als het glad is of sneeuw ligt
Over wat voor soort ondergrond zul je de banden gaan sturen? Onverhard maar goed begaanbare paden? Asfalt? Kleine en smalle bospaadjes (ATB-terrein)?

Is nogal van belang voor de keuze van de banden. :wink:
dagelijks 22km van Nieuwerkerk aan den IJssel naar Ridderkerk, asfalt en klinkers plus de beklimming van de brienenoordbrug.

Slaapt, omdat ik alleen op verhard wegdek fiets zoek ik banden zonder noppen.

Op dit moment denk ik aan:

Schwalbe Kojak 35mm
Little big ben 40mm
Vittoria Voyager Hyper
marathon racer
Schwalbe Kojak 35mm heb ik ook mee gereden maar de supreme rijd soepeler vind ik
de Vittoria Voyager Hyper ken ik zelf niet maar krijgt hele goede recensies op de site van de fietsersbond om de lage rolweerstand
die zou ik misschien de volgende keer proberen
maar rij nu een jaar (5000km ) met de schwalbe supreme en ben erg tevreden over deze band ,en nog geen lekke band tot nu toe (afkloppen ,nok,nok :D )
Slaapt schreef:Conti travel contact 42mm super fijne, stille en snelle banden. onverhard gaat ook prima door breedte en noppen aan de zijkant.

lees ook: http://www.bikeinreview.com/2013/01/con ... re-review/

Schwalbes zijn populair en deze band is wat onbekender maar echt prima band en bij Rose.nl redelijk goedkoop ook!

succes!
Mooie band, maar .. slijt wel heel erg snel. Zou eerder de tourride 47-622 doen.
Ik rij er 7000km mee. Kosten €23 qua kilometer prijs vind ik het dan weer prima :)

En waar ik met mijn supreme nog wel eens glee(herfst bladeren, zand op de weg enz) kan ik nu door rijden. Dat vond ik echt opvallend