Additionally, paste this code immediately after the opening tag: synthetische slaapzak - Forum Wereldfietser

synthetische slaapzak

Hallo

mijn vraag is moet je een synthetische slaapzak net als dons ook uitgerold wegleggen of kan je deze in de zak laten zitten.

Mario
Ook een synthetische slaapzak kun je als je deze lang niet gebruikt het best buiten de zak bewaren. Hierdoor behouden de vezels hun veerkracht en daarmee hun isolatievermogen. Wij bewaren onze Ajungilak 3-seizoenen slaapzakken al ruim 15 jaar lichtjes opgevouwen in een vliegtuigkoffer en de zakken isoleren nog steeds uitstekend. Misschien niet meer als nieuw maar voldoende voor nu.
In elk geval niet strak opgerold of in een compressiezak. Ik bewaar de mijne (Ajungilak en Fjällraven) opgerold in een ruime zak en merk, ook na jaren, geen achteruitgang in kwaliteit.
Ik heb bij de fietsvakantiewinkel een Lowland pulser2 gekocht met korting voor 107 euro. Deze slaapzak heeft volgens opgave een comfort van -5. Ik kocht er ook een Lowland lakenzak bij, en heb de slaapzak nu aan de muur hangen aan 2 spijkers, er zitten aan de onder kant 2 lussen.

Mario