Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welke navigatie aan te schaffen? - Forum Wereldfietser

welke navigatie aan te schaffen?

Beste forum,

ik ben voornemens de camino naar Santiago te gaan fietsen, welke navigatie kan ik het beste aanschaffen, die mij de gehele tocht de weg wijst, en waar misschien ook wel de rustplaatsen is staan? campings etc...

groet Ruud
Daar is simpelweg geen eenduidig antwoord op te geven. Het gaat er echt om hóe je wil navigeren, daar begint het al mee. Gesproken aanwijzingen, piepjes, of juist alleen een lijntje volgen.

Ik zou je willen adviseren om, bijvoorbeeld, forum.gps.nl te bezoeken en je daar verder te oriënteren op de mogelijkheden, om vervolgens met een gerichtere vraag te komen. Je kunt de antwoorden die je dan krijgt ook beter plaatsen.
Ik denk niet dat deze vraag zo zonder meer te beantwoorden is. Het hangt sterk samen met je voorkeuren en financiële mogelijkheden. Er is hier op het forum al vrij veel informatie te vinden, al moet je het misschien een beetje bij elkaar sprokkelen.

Ik heb zelf kort geleden met behulp van deze informatie, en informatie van bijvoorbeeld dit forum mijn keuze uiteindelijk bepaald op de Garmin eTrex 20. Gunstig geprijsd, handzaam klein, losse batterijen, zuinig in stroomgebruik waren een aantal van de pro's. Maar wat ik handzaam klein noem vind jij misschien onleesbaar. :-)

Ik zie dat Travelmaster inmiddels een gelijksoortig antwoord heeft gegeven. ;-)
Peter,

op deze Garmin. zijn de gevraagde info wel te plaatsen, downloaden?
PeterGM schreef:Ik denk niet dat deze vraag zo zonder meer te beantwoorden is. Het hangt sterk samen met je voorkeuren en financiële mogelijkheden. Er is hier op het forum al vrij veel informatie te vinden, al moet je het misschien een beetje bij elkaar sprokkelen.

Ik heb zelf kort geleden met behulp van deze informatie, en informatie van bijvoorbeeld dit forum mijn keuze uiteindelijk bepaald op de Garmin eTrex 20. Gunstig geprijsd, handzaam klein, losse batterijen, zuinig in stroomgebruik waren een aantal van de pro's. Maar wat ik handzaam klein noem vind jij misschien onleesbaar. :-)

Ik zie dat Travelmaster inmiddels een gelijksoortig antwoord heeft gegeven. ;-)
Zucht.

Ja, die kun je ervoor gebruiken. En de eTrex 30 ook. En de Edge 500, 700, 800, Touring, GPSMAP 62S(t), GPSMAP 64S(t).

Echt, lees je in.
Je bedoelt of je de route naar Santiago er op kan zetten? Ik ga er wel van uit.

Je hebt om te beginnen kaarten nodig van de Benelux, Frankrijk en Spanje. Ik maak zelf gebruik van Opensource-kaarten via http://www.openfietsmap.nl . Ik heb alleen nog maar ervaring met de gecombineerde Benelux/Duitsland kaart, en die is prima. De kaarten van Frankrijk en Spanje ken ik niet.
Omdat de opslagcapaciteit van de eTrex beperkt is heb ik er een microSD-kaartje bij gekocht.

Daarnaast heb je de tracks nodig van de route naar Santiago. Die zul je ongetwijfeld kunnen downloaden, maar ik heb me in deze route niet verdiept, dus daar moet je zelf even naar zoeken.
Navigatie is meer dan een apparaat. Je zult nog steeds moeten weten hoe je de kaart leest, begin daar eerst eens mee. Het resultaat kan zijn dat je je prima weet te redden met de diverse gidsen die er te krijgen zijn en de aanschaf van een GPS overbodig is, ook al omdat zo'n ding toch een zekere geweningsperiode kent.
Ik heb de garmin oregon 600 en fiets met een micro-sd kaart.

Het mooie is dat hoe feller de zon schijnt hoe beter de kaart zichtbaar wordt, waarbij je het scherm licht helemaal kan uizetten.

mario
supermario schreef:Ik heb de garmin oregon 600 en fiets met een micro-sd kaart.

Het mooie is dat hoe feller de zon schijnt hoe beter de kaart zichtbaar wordt, waarbij je het scherm licht helemaal kan uizetten.

mario
En ook die functionaliteit vind je terug in verschillende modellen. Welke? Huiswerk :lol: !
Bekijk wellicht even de video's op http://www.mrgps.nl/fietsen-en-wandelen/bonus-videos/ - is weliswaar beperkt tot Garmin, maar geeft je wel een indruk van mogelijke toestellen en kaarten.
Bedankt, daar heb ik iets aan.

gr Ruud

MrGPS schreef:Bekijk wellicht even de video's op http://www.mrgps.nl/fietsen-en-wandelen/bonus-videos/ - is weliswaar beperkt tot Garmin, maar geeft je wel een indruk van mogelijke toestellen en kaarten.
Gewoon de gidsjes Jacobsroute van Clemens Sweerman. Daar staat alles in. :wink:
Vergis je niet in een GPS. Voordat je om kan gaan met een GPS ben je echt wat uurtjes zoet. Het is niet zo'n zelfde GPS als de TOTom in je auto. Kortom lees je in en beslis of je er tijd in wil steken. Zo niet, koop een routeboekje. Ikzelf zweer bij zo'n ding maar het heeft me een hoop gevloek gekost voordat ik hem onder de knie had - en let wel ik had daarbij hulp en dat was erg nodig :wink:
Frans & Dieuwertje schreef:Ikzelf zweer bij zo'n ding maar het heeft me een hoop gevloek gekost voordat ik hem onder de knie had
Heel herkenbaar en overkomt velen. Het begint er al mee dat in eerste instantie het apparaat alleen maar rechte lijnen wil trekken ;)

Zonder reclame te willen maken: wil je toestel en software sneller on de knie krijgen kan m'n cursus DVD enorm helpen.

Op http://www.youtube.com/playlist?list=PL ... 1v5Ka1nAen een playlist met per toestel de toestelinstellingen.
Ik heb je DVD cadeau aan m'n pa gedaan, samen met een nieuwe eTrex 20. Hij was er erg mee in z'n nopjes. En met de DVD ook;).
Leuk dat te horen!
misschien is het leuk om als leden bij elkaar te komen en gps ervaringen uit te wisselen.

Ik heb mijn informatie van het net en uit boeken gehaald.

Mario