Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in de Elsass - Forum Wereldfietser

Fietsen in de Elsass

Hallo Allemaal
Ik wil graag in juni een week gaan fietsen in de Elsass mbv het Bikeline boekje
Daar staan genoeg route's in ...
Heeft iemand nog tips voor mij of aanbevelingen??
Ik wil met de auto naar Lauterborg en daarvandaan via de allerlei route's naar Basel en daarvandaan weer terug naar Lauterborg (maar dan via de Rijn)
Ik hoor graag van jullie !!!
Het oude centrum van Colmar met de mooie vakwerkhuizen is zeker de moeite van het aankijken waard. En als je daar toch bent, zou ik een stukje van de Route de Crêtes rijden, de weg langs de hoogste punten van de Vogezen. Je kunt bv. vanuit Colmar via Münster over de D10/D27 naar de Grand Ballon klimmen en daarvandaan via de D431 weer afdalen richting Cernay. Als je een beetje geluk hebt kun je genieten van een schitterend uitzicht vanaf de top en zie je de bergen van het Zwarte Woud, de Jura en de Alpen.
Van Cernay kun je dan heel mooi via Altkirch en Ferrette naar Basel.
Geen concrete routes omdat je daar overal rondom de rijn mooi kan fietsen.
Wheil am Rhein is nog iets een design museum.
Zoek even Gran ried in google ook mooie routes.
Ben erg benieuwd want ik zit er in juli :)
We zijn nu met de camper in de Elzas je kan hier schitterend fietsen maar neem niet de auto route du vin is vrij druk en smal er loopt op veel plaatsen een mooie fiets route parallel aan de auto route.
Is wel wat meer klimmen maar je komt door prachtige plaatsjes die de auto route laat liggen.