Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietstocht Utrecht en Zuid-Holland - Forum Wereldfietser

Fietstocht Utrecht en Zuid-Holland

Zaterdag 17 mei j.l. heb ik een mooie fietstocht van 77 km van Woerden naar Gouda gemaakt, grotendeels over stille weggetjes.
Weer met een treinstremming tussen Utrecht en Woerden, maar de website van de NS adviseerde om via Lelystad, Duivendrecht en Breukelen naar Woerden te treinen. En met een Kruidvat-treinkaartje van € 13,99 plus € 6,-- voor mijn fiets een lekker goedkope reis. Om 7.22 uur van station Baflo vertrokken en 's avonds om half 9 weer thuis gekomen. Ik ben nog nooit in deze streken geweest en het is opzienbarend dat er nog rustige plekken bestaan in het volle Randstad! Van Woerden richting Montfoort rechtsaf bij het rode huis met Allart Kwast op de gevel en dan over schilderachtige weggetjes fietsen langs het water met knotwilgen en monumentale boerderijen. Uiteraard heb ik als molenliefhebber veel molens bezocht. Er zijn heel veel fotogenieke plekken. Fraai zonnig weer en helemaal gefietst zonder landkaart of routebeschrijving!

Kijk voor de foto's op http://www.mijnalbum.nl/Album=E3H3YYDB
Leuk dat je weidsheid van het groene hart hebt ontdekt. De grote ruimte tussen de grote steden is geweldig om te fietsen, met grote vergezichten, velden vol vogels, mooie plaatsjes, kronkelende dijken en inderdaad een zekere intimiteit die je rond de Randstad misschien niet zou verwachten. Ook zijn er een aantal riviertjes waarvan de dijken de moeite waard zijn, zoals het Gein, de Lange Linschoten, de Meije, de Vlist en natuurlijk de Amstel.
De wind is wel een factor in dat open land, dus check die altijd. Ik kan de mensen niet meer tellen die, op de dijk, zwoegend tegen de wind in, een tochtje dachten te maken en vergeten waren dat de wind uit de verkeerde hoek stond:-). Maar het groene hart is niet voor niets een monument van weidsheid, ik hou er erg van.
prachtige omgeving.....fiets er iedere dag..maar fiets dan wel meer op onverharde paden....bv het kerkenpad in Cabauw, en dan verder via tiendwegen....kun je zo 60 km onverhard rondhobbelen...heerlijk rustig :)
nobbiomatic schreef:prachtige omgeving.....fiets er iedere dag..maar fiets dan wel meer op onverharde paden....bv het kerkenpad in Cabauw, en dan verder via tiendwegen....kun je zo 60 km onverhard rondhobbelen...heerlijk rustig :)
Vanuit onze woonplaats Leiden fietsen we ook graag langs de veenriviertjes en over kerkepaadjes. Ik ken echter niet zo veel onverharde paadjes. Nobbiomatic, heb je nog een paar tips voor onverhard fietsen?
de eendenkooi bij Berkenwoude, paar km rond, waar je een stukje moet lopen ivm wildroostser en schapen

Berkenwoude Reevliet richtinng Stolwijk, is een stiltegebied met veel gras maar is wel doorheen te komen.

graaf florispad bij haastrecht

en een aantal tiendwegen.

een aantal paden is afgesloten door een hek, dus je zal moeten tillen..
nobbiomatic schreef:een aantal paden is afgesloten door een hek, dus je zal moeten tillen..
Tillen is niet erg, zo lang er maar geen boze landeigenaren met een hooivork opduiken :) Bedankt voor de tips! We gaan ze zeker uitproberen.
eehhmmm sommige zijn wel wandelpaden... :roll: maar ik fiets er meestal sochtends vroeg op ..en dan zie je nog niet zoveel mensen..