Tour de Franceroute 100x100

Inmiddels zijn er 100 edities van de Tour de France verreden. (Volgend jaar start de Tour de France in Utrecht). Op basis van de etappes uit de beschreven 100 edities heb ik een route opgesteld die ruim 10.000 km beslaat. (originele etapperoutes zijn bijeen gezocht, aan elkaar geplakt en in 100 delen van gemiddeld 100km geknipt).

Van mei tot september 2014 fiets ik deze route door 100 dagen lang gemiddeld 100 km per dag te fietsen. De route is volledig uitgeschreven. Van alle etappes heb ik routebeschrijvingen en kaartjes gemaakt.
Met het fietsen van deze route wil ik ook laten zien dat het goed mogelijk is om met een chronische ziekte (in zijn geval COPD), dagelijks een behoorlijke lichamelijke inspanning te leveren is. Het is juist goed om lichamelijk goed in conditie te blijven en daarmee de lichamelijke klachten van een chronische ziekte te beperken.
Met de 100x100 Tour de France wordt ook aandacht gevraagd voor de actie voor het Longfonds.
http://www.gezondelongen.nl/acties/mwag ... de-longen/

Dagelijks zal is de voortgang te volgen zijn via facebook. Na de fietstocht zal de gehele route beschikbaar komen.