Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rohloff met ketting of shimano met riem? - Forum Wereldfietser

Rohloff met ketting of shimano met riem?

Goedendag.

Ik volg dit forum al jaren,en heb nu zelf eens een vraag.

De naaf van mijn VSF T400 wordt minder,het is een sram Imotion 9 uit 2008,de eerste stopte er al met een jaar mee,en deze heeft het 5 jaar vol gehouden,vaak wordt er gefietst in lage versnellingen,waar de naaf het nodige van heeft te lijden,en wat nu zijn tol begint te eisen.

De fiets wordt alleen gebruikt op de Veluwe,en grotendeels op de zandpaden,om wild te kijken,zowel beroeps als hobby matig
Nu ben ik eens aan het kijken en kom tot de 2 volgende opties.

Weer een T400 maar dan met een Rohloff,er is dan zover ik weet geen mogelijkheid voor een riem aandrijving
Of een Koga Traveler met een Shimano 11 en een Gates Belt.

de prijzen zitten niet te ver uit elkaar,en zijn wel het maximum wat ik kwijt wil.

Gerrit
Gerrit.R schreef:De naaf van mijn VSF T400 wordt minder,[...]
Nu ben ik eens aan het kijken en kom tot de 2 volgende opties.

Weer een T400 maar dan met een Rohloff,er is dan zover ik weet geen mogelijkheid voor een riem aandrijving
Of een Koga Traveler met een Shimano 11 en een Gates Belt.
Ik denk dat er nog wat aanvullende informatie nodig is; je zoekt een nieuwe naaf, maar waarom moet daar een hele fiets aan vast zitten? Wat is er nog meer mis met de fiets? Hoe meer informatie, hoe gerichter de adviezen zullen worden.

Groeten,

Carl
Carl.

Er is verder niets mis met de fiets,maar om nu nog weer eens 300-400 euro in deze naaf te steken zie ik niet echt zitten,het zal dan de derde naaf zijn,vandaar dat ik aan het kijken ben naar een andere fiets.

ik twijfel tussen het volgende
Weer Een VSF T400 maar dan met een Rohloff naaf.
Een Koga Traveler met een Shimano 11 en een Gates Belt.

Als 3e optie zou het nog mogelijk zijn om de fiets om te bouwen naar Rohloff,maar is dat slim met een fiets van ruim 6 jaar oud?

Het is dus of een rohloff,of een shimano met een riem.
Een Rohloff met riem wordt mijn gewoon te duur.

Gerrit
Of ombouwen mogelijk is weet ik niet maar je frame zal vast nog wel een tijd mee gaan. Je zou kunnen uitkijken naar een gebruikte Rohloffnaaf. Op Marktplaats staat er op het moment eentje aangeboden. Mocht je er een te pakken kunnen krijgen zou het best eens een interessante/ voordelige optie kunnen zijn.
Goedendag.

Had besloten mijn bestaande fiets toch om te bouwen naar rohloff.
Ondertussen begaf de voorrem het ,en bleek het voorwiel ook niet meer super te zijn.

Gisteren naar Rotterdam gereden voor de reparatie,en toch maar even een proefritje gemaakt op een van de showroom modellen,deze werd mijn voor een mooie prijs aangeboden,en na het overzetten van mijn eigen trappers,banden en zadel,kwam ik met een nieuwe avaghon thuis.

Gerrit
Weten we nog niet wat het geworden is: Rohloff of Alfine?
sjefke schreef:Weten we nog niet wat het geworden is: Rohloff of Alfine?
rolhoff met 26 inch wielen
Grappig hoe dit proces is verlopen. Goeie keuze en veel.fiets plezier!