Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Prijzen ombouwen koga world traveler - Forum Wereldfietser

Prijzen ombouwen koga world traveler

Mijn koga world traveler uit 2005 is aan een onderhoudsbeurt toe. Ik verwacht dat ik ook aan een nieuwe cassette en misschien nieuwe voortandwielen toe ben.
Ik ben al geruime tijd gecharmeerd van de onderhoudsvrije Rohlofnaaf, stiekem zelfs met riemaandrijving.
In deze http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... f+monteren topic wordt gesproken over de kosten van ombouwen. Dit is al een wat ouder topic, weet iemand of de prijzen nog op hetzelfde niveau liggen of dat daar ondertussen veranderingen in zijn opgetreden? Op het moment heb ik trouwens geen schijfremmen, mocht dit noodzakelijk zijn voor rohlof komen die er dus nog bij.

Ff zomaar langs bij de vakantiefietser of de kogadealer voor een offerte zit er de komende weken niet in, vandaar mijn vraag via het forum.
Een riem gaat zowieso niet lukken omdat de achterbrug van je frame niet "open" kan. De riem kan dus niet door je frame.

Voor ombouwen door een fietsenmaker denk ongeveer hier aan:
http://www.bike4travel.nl/product_info. ... i6n5jbdq95

Als je handig bent kun je misschien een 2e hands rohloffnaaf vinden en zelf aan de slag gaan, maar het blijft een duur project waarbij de kosten van de nieuwe tandwielen die je nu nodig hebt in het niet vallen.
Wat Berger schrijft. Als je zelf een optelsommetje maakt snap je bijna niet dat ze het bij Bike4Travel kunnen doen voor dat geld. Alleen doen is nauwelijks goedkoper en zeker niet sneller of beter. Een 2e hands-fiets op de kop tikken is dan nog die andere mogelijkheid.
Nieuwe tandwielen, ketting en cassette zal rond de 200/250 euro komen (ja,ik weet het, via google en verschillende webshops goedkoper, maar de fietsenmaker gebruikt z'n eigen leverancier en gaat niet de koopjes op internet af)
dus moet ik bepalen hoe lang mijn fiets/frame nog meegaat...Nog 4x het hele setje vervangen en ik heb de rohlofnaaf "eruit". Of koop ik voor die 4x bereikt heb een andere fiets?

Kan je trouwens v-brakes gebruiken icm rohlof?
Ja, v-brakes is geen probleem.
Voor de overweging hoe lang je fiets nog mee gaat: Ik heb wel eens geïnformeerd en bij een merk als Santos dat zijn fietsen naar klantwens opbouwt is het ook mogelijk een fiets te bestellen en je fietsenmaker jouw eigen Rohloff naaf erin te laten zetten.

Bike4travel vind ik een erg prettige winkel met verstand van zaken, weet niet of je er een beetje in de buurt woont? (Heb geen aandelen overigens :))
Kan je zelf de ketting cassette ed niet vervangen.
Voor 30 euro heb je het gereedschap.
Dat scheelt je al gauw een hoop geld.
En echt het is niet moeilijk :)