Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Magura HS 33 remmen - Forum Wereldfietser

Magura HS 33 remmen

Mijn achter remmen lijken altijd een beetje te slepen. Die stelbout staat al helemaal achteruit en nog sleept er een remblok. :(
Dit kan volgende redenen hebben:
- je velg staat krom -> wiel recht trekken of nieuw wiel afhankelijk van hoe krom het staat.
- je remmen zijn nooit goed gemonteerd geweest: er moet 2 mm tussen de velg en de remblokken zijn (met nieuwe remblok) als de stelschroef volledig is ingedraaid. -> monteer de rem juist
- de remcilinders keren niet volledig terug -> maak alles proper en olie de cilinders.
Zal dat morgen eens allemaal checken. :)
Check ook even of de bevestigingsbeugels van het remhuis (de boutjes die ook de brakebooster op zijn plaats houden) niet te strak vast zitten. Daardoor gaf mijn achterrem een poosje terug vergelijkbare problemen. Bij mij zitten ze nu zelfs een kwart onder de aanbevolen 4nm
Je kan ook ff kijken of de rem wel recht gemonteerd zit. Het wil weleens gebeuren dat hij "scheeft hangt". Door de booster opzij te drukken naar de kant waar hij aanloopt is het opgelost. Let wel op dat het blok nog steeds goed op de velg remt en niet eronder.

Oftwel: maak eens een goede foto ervan!
Je kan aan die remmen toch alleen maar met die imbussen en dat wieltje aan het stuur iets regelen? Allee, zo lijkt dat toch bij mijn ER? Bleek dat er een blokje een beetje bleef plakken. Dat had ik vroeger al eens schoon gemaakt maar nu heb ik er een beetje olie op gespoten. Ik heb nu ook die remmen eens helemaal opnieuw afgesteld. Straks zal ik het eens proberen.
De Sjelle schreef:Je kan aan die remmen toch alleen maar met die imbussen en dat wieltje aan het stuur iets regelen? Allee, zo lijkt dat toch bij mijn ER? Bleek dat er een blokje een beetje bleef plakken. Dat had ik vroeger al eens schoon gemaakt maar nu heb ik er een beetje olie op gespoten. Ik heb nu ook die remmen eens helemaal opnieuw afgesteld. Straks zal ik het eens proberen.
Verander de titel in HS33 Firmtech en je krijgt opeens heel andere antwoorden :D .

Ik zou beginnen met de snelspanner open te zetten, de naafas aan beide zijden goed in de framesleuven te duwen, en de spanner dan weer dicht te klappen
Ik heb de HS11 (ongeveer 6000km) en heb hetzelfde probleem.
Een van de cilinders trekt zich na het remmen niet volledig terug (of de andere te ver?) Olie had ik al geprobeerd voor ik dit topic las en wil ik morgen nog wel eens grondiger proberen.

Nog andere tips?
Ik had hier een tijdje geleden ook last van. even op youtube het filmpje van magura
remmen MONTEREN kijken en opnieuw afstellen zoals je ze nieuw zou plaatsen en het was verholpen..

Adriaan