@johnny-vs
Ik proef uit jouw interesse het verlangen zelf lang te willen reizen. Doe eens gek, schrijf in een schriftje (kasboek) eens al jouw inkomsten en uitgaven deze maand op. Doe niet anders dan dat je gewend bent. Maar doe het gedetailleerd; niet het totaal van de kassabon bij de supermarkt, maar elk product erop, ook de parkeerkosten die je maakt, het broodje in de kantine op 't werk of op school, enz., enz.
Bepaal vervolgens van elke uitgave of deze noodzakelijk (ziektekostenverzekering bijv.) was, voor het plezier (op café gaan) was, overbodig (een fietsreiziger kan zonder sportschool) of goedkoper kan (zelf maaltijd vanaf basis ingrediënten maken i.p.v. voorgesneden of anderszins samengestelde spullen te kopen, koffie in thermoskan meenemen i.p.v. koffie kopen in stationskiosk, autodelen en carpoolen) of zelfs te vermijden zijn (geen auto bezitten, maar fietsen - niet altijd mogelijk/zinvol).
Schrijf al je bezittingen, want grotendeels niet mee te nemen op de fiets, op en prijs ze (gebruik bijv. de prijzen van Marktplaats). Ik zou me verbazen als dat, zodra je alles verkoopt, minder dan een maand reisbudget oplevert.
Als je niet al van een minimum budget moest leven - voorbeeld: bijstandsmoeders zijn zonder uitzondering vindingrijk - ligt het geld werkelijk voor het oprapen.
Over een maand deel je met ons het resultaat. Afgesproken?