Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verrekijker Bynolyt Sparrow WPR - Forum Wereldfietser

Verrekijker Bynolyt Sparrow WPR

Beste allemaal,

Tijdens mijn fietstochten heb ik altijd trouw een verrekijker bij me. De laatste 10 jaar heb ik mijn Naturevieuw 10 x 42 van Bushnell overal mee naar toe gesleept. Een schitterende verrekijker. Tot vorige maand in de haven van Harlingen, daar liet ik mijn vertrouwde kijker uit mijn handen vallen op de kade. Dat was AUWWW, zowel voor mijn geest als voor de kijker. Ik heb de kijker vervolgens aangeboden ter reparatie bij Bushnell Importeur in s-Hertogenbosch. Gisteren kreeg ik (slecht) bericht, dat de verrekijker onherstelbaar beschadigd is. Bij Bushnell krijg je levenslange garantie. Maar dat geldt niet voor gebruikers met slappe handjes zoals ik. Jammer.

Een nieuwe Bushnell verrekijker uit dezelfde serie 10 x 42, is nu 10 jaar later niet meer te betalen. Althans mij lukt dat niet meer!

Nu is mijn oog gevallen op de mooie kijkers van het merk Bynolyt http://www.technolyt.nl/. Mijn eerste keuze is gevallen op de Bynolyt Sparrow WPR 10 x 42 of de Bynolyt Buzzard 10 x 42.

Heeft iemand ervaring met het merk Bynolyt? Of is reeds gebruiker van de Sparrow of de Buzzard. Graag hoor ik uw bevindingen van deze verrekijkers.

Met vriendelijke groeten en dank,

Pedersen

We hebben een aantal jaren geleden een verrekijker van Bynolyt gehad. Via onze toenmalige sponsor Technolyt. Schitterende kijkers. Scherp, klein, licht. Ik ben geen expert in verrekijkers maar met deze kijker was het heel goed dieren spotten in Afrika.
Succes,
Marco

Marco, hartelijk bedankt.

Ik ben al een poos in het bezit van een Bynolyt Butterfly Micro Zoom 7-16x21. GEkocht met het oog op reizen en minimaal gewicht. Nadeel blijkt toch een beverig beeld door het kleine zichtveld. Maatje groter was beter geweest dus :)

Destijds gekeken op http://www.hiking-site.nl/materialen_ve ... kiezen.php

Pedersen,
een vriendin van me heeft de Buzzard 10x40 en is erg tevreden, is nog wel geen Duitse of Oosterijkse kwaliteit, maar dat verschil is veel kleiner dan het prijsverschil. Aan de andere kant, mijn Zeiss 10x40 is nu 15 jaar oud en als fietsende vogelaar kan ik je verzekeren dat hij een hard leven achter de rug heeft maar nog steeds in een goede conditie is voor mij is deze duurkoop dan ook een echte goedkoop geweest.
Snuffel even door de vogelaarssites en dan vind je wel goedkope adressen en testsites.

Groetjes

Leen Verkerk

Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van de Bynolyt Sparrow WPR 10 x 42. Deze Sparrow vervangt de oude Bynolyt Sparrow. Ik ben er uiterst tevreden over.

http://www.technolyt.nl/cgi-bin/TIC/dim ... L=2X0A051E

Groet en dank,

R. Pedersen

Na een soort gelijk ongeval heb ik mij een Leica Ultravid 8x20 aangeschaft.
Prachtige kijker, een nieuwe wereld gaat voor je open. Stevig rubber uitgevoerd en waterdicht. En heel icht in gewicht, je vergeet dat hij om je nek hangt. Gekocht in Brienz / Zwitserland aan de hoofdstraat, scheelt veel in prijs met nederland en de BTW krijg je terug.