Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pedal power: fietsen om accu's op te laden - Forum Wereldfietser

Pedal power: fietsen om accu's op te laden

Op 17 mei gaan een vriend en ik een fietstocht maken. Het is voor het eerst dat ik te maken heb met stroomvoorziening onderweg. Op http://www.twotoventoux.nl/reisverslag/ ... -te-laden/ heb ik daarover een stukje geplaatst.

Ik ben benieuwd naar de praktijkervaring van de leden van dit forum: Zal mijn set-up naar behoren werken in de praktijk? Zie ik dingen over het hoofd? Dat soort zaken.

Alvast mijn dank!
De eerste alinea van je blog vond ik tamelijk hilarisch. Het nodigde mij uit om verder te lezen. Interessante combinatie van spullen heb je bij elkaar gescharreld, die naar mijn idee het hele spectrum afdekken. Het is duidelijk dat je er goed over hebt nagedacht.

Met stekkerverbindingen op de fiets is voor mij een heel belangrijk criterium: blijft alles werken als ik een hele dag (of dagen achtereen) door de regen fiets? Klopt het dat jij alle overige (vochtgevoelige, want o.a. [mini-]USB) stekkers, m.u.v. de aanvoerkabel vanaf de koplamp binnen het frametasje weet te houden? Hoe schat jij de waterdichtheid van het tasje in? Heb je de mini-USB-stekker ook nog op een of andere manier geborgd? Ik vind dat soort verbindingen nogal gevoelig voor trillingen (en dus losraken; denk aan rijden op een route met stukken wasbord erin). Liggen de diverse onderdelen los in het tasje of heb je ze op een plankje o.i.d. gemonteerd of in hardschuim verpakt tegen beschadigingen en defect raken?

Naar die aspecten ben ik wel benieuwd, of je er aan dacht, en wat je overwegingen waren. Kun je daarover hier wat neerschrijven?
@aardvark: Dank voor je reactie. Naar aanleing daarvan ga ik eens puzzelen. Hopelijk kan ik morgen een foto online zetten van het tasje-met inhoud.
Het tasje is trouwens niet waterdicht. Maar m'n fietstassen, Ortliebs, zijn dat wel. Dus als het regent doe ik het wel in 'n fietstas; het frametasje is in de huidige opzet immers bedoeld om snel los te maken.