Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Budget fietsen naar Rome - Forum Wereldfietser

Budget fietsen naar Rome

Een financiele vraag.... Hoeveel zou het per dag kosten om met z'n tweeën naar Rome te fietsen? We nemen een tent mee en we zijn lid van de SVR. Verschilt dit per land? Zo ja, waar zouden we dan aan moeten denken?
Mijn partner denkt dat we er met een budget van 500 euri per persoon wel komen (we rekenen op 35 dagen onderweg) (wat waarschijnlijk ook langer zal uitvallen, maar dat is niet zo'n probleem), maar ik vrees dat dat te weinig zal zijn :?

Dat gaat moeilijk lukken vrees ik. Met een dergelijk budget moet je Zwitserland zonder meer vermijden. Campings In Italie zijn erg duur en dun bezaaid. 2 Jaar terug waren wij voor de reis Maastricht-Rome zo'n 900 euro p.p kwijt. Geslapen in de tent (2x hotel) en vrijwel iedere dag zelf gekookt. En dat waren maar 22 dagen. Voor 35 dagen ben je al minimaal 350 euro p.p. aan campinggeld kwijt.

We zijn een keer tot Florence gefietst, in 18 dagen. Rome moet toch wel in 25 of 30 dagen kunnen. Dan moet 1000 euro voor 2 personen zeker haalbaar zijn. Langer onderweg betekent hogere kosten, maar dat kan iedereen bedenken. We hebben overigens 1 x in een hotel overnacht, verder op campings.

Bedankt voor de reacties! Ik reken toch maar op 35 dagen, want we zijn onervaren fietsers.
Zwitserland waren we toch al van plan te vermijden, want ik ben een echte francofiel! :lol:
Dat van die Italiaanse campings vind ik een goede tip. Hoeveel kost een camping daar dan (gemiddeld)?
Heeft het trouwens zin om je SVR-bewijs mee te sjouwen door het buitenland?

Een budget van 1000 euro voor 35 dagen, dat is 28 euro met zijn tweeën per dag. Dan moet je wel heel zuinig leven... 10 tot 15 euro voor de camping, dan houd je nog 15 euro over om alles van te doen?
Mij lijkt dat je dan het risico loopt te veel op geld gefixeerd te raken, wat een vakantie grondig kan verpesten.
Elke camping, terrasje en supermarkt die duurder is dan spotgoedkoop, kan dan een bron van ergernis worden ("oplichters!").
Ik zou zeggen: ga wat korter en geniet wat meer met een wat ruimer budget, zodat je ook eens op dat prachtige Italiaanse plein op een terrasje van een cappucicino kunt genieten.

Met de SVR kaart kun je niet veel op weg naar Rome, alleen voor het Nederlandse gedeelte kun je die wel gebruiken. Wij hebben de Reidsma route gedaan op weg naar Rome dus veel door Duitsland.
Met 500€ is het krap aan, maar in Frankrijk vraag je gewoon met je beste frans of je bij de boer mag staan! Vaak mag dat en krijg je s'morgens nog een borrel voordat je vertrekt!!
In Italië is het peperduur maar hier kun je af en toe wildkamperen.
In Rome koste de camping 20€ per nacht maar dan mocht je wel gratis internetten. Koop daar een telefoonkaart voor de oranje telefoons voor 5€ en je kunt heel lang bellen.
Succes met je eerste fietstocht en geniet er maar van,
Mia
Beste Ninzip,

Waarschijnlijk is mijn vraag veel te laat gezien de verstreken tijd sinds de laatste reactie, maar ik probeer het toch maar. Hoe is het destijds gegaan met uitgaven? Hoe lang was je onderweg en hoeveel was je kwijt per dag en in totaal? Zelf ga ik komend voorjaar naar Rome fietsen.

Vr groeten, Eric
Tja, ieder is weer anders. Als afstand zou ik 500 km per week aanhouden. Dat is iets van 100 km per dag, plus wat tijd voor een rustdag per week, en voor als de etappe erg zwaar is (als je veel moet klimmen op een dag hakt dat er flink in), en wat marge voor pech. Als je sneller wilt dan moet je minder bagage meenemen en snellere banden monteren. Dat kan allebei verrassend veel schelen.
Campings in Italie zijn duur, dat is al gezegd. Zwitserland vond ik zelf destijds wel meevallen als je de hand op de knip houdt, maar door de eurocrisis is de Zwitserse frank de laatste tijd wel weer erg duur geworden. Al met al zou ik op grotere bedragen rekenen dan hier af en toe genoemd zijn.
Erg belangrijk is de vraag wat je kunt doen om het goedkoop te houden. Het belangrijkste is denk ik dat je zorgt dat je altijd zelf kookt, en dat je hotels vermijdt. Dat zijn potentieel erg grote kosten. Verder wil je vermijden dat je onderweg pech krijgt. Onderweg bijvoorbeeld een nieuw achterwiel kopen/laten maken is vaak twee keer zo duur, en ook nog eens niet altijd erg goed.
Veel plezier,
Wim
Wij zijn in 2009 vanaf Bregenz naar Rome gefietst. Via Trento, Venetie, Florence, Assisie naar Rome. Meestal op een camping, een enkele keer iets luxer overnacht Met ons tweeen kwamen we op 100 euro per dag uit. Maar dat was dan wel inclusief treinreis Zwolle - Bregenz en retourvlucht vanaf Rome naar Amsterdam.