Ik zit inderdaad in die wereld: voornamelijk flexibele verpakkingsmaterialen.
Een levensmiddelenfabrikant haal je niet zomaar over...
Een andere verpakking betekent ook aanpassingen aan, of zelfs een hele nieuwe, verpakkingslijn.
....en heb je even een aantal pagina's?
Glas ten opzichte van PET is zwaarder, breekbaar, maar heeft wel betere barrière eigenschappen.
Hier is heel veel over te schrijven.
Ook zijn veel verpakkingsmaterialen opgebouwd uit meerdere kunststoffen.
Waarom iets ergens in verpakt wordt heeft in eerste instantie te maken met de benodigde barrière eigenschappen, maar daarnaast spelen onder andere houdbaarheid bij levensmiddelen, kosten, uitstraling, anti-diefstal en marketing ook een belangrijke rol.
Voor het schoonmaken van flesjes/potjes:
PP en HDPE flesjes kunnen in de vaatwasser.
PET beter van niet, kan maar tot circa 60 graden.
Misschien is het handiger om specifieke vragen te stellen, die ik dan graag zal proberen te beantwoorden..
Ingrid
Een levensmiddelenfabrikant haal je niet zomaar over...
Een andere verpakking betekent ook aanpassingen aan, of zelfs een hele nieuwe, verpakkingslijn.
....en heb je even een aantal pagina's?
Glas ten opzichte van PET is zwaarder, breekbaar, maar heeft wel betere barrière eigenschappen.
Hier is heel veel over te schrijven.
Ook zijn veel verpakkingsmaterialen opgebouwd uit meerdere kunststoffen.
Waarom iets ergens in verpakt wordt heeft in eerste instantie te maken met de benodigde barrière eigenschappen, maar daarnaast spelen onder andere houdbaarheid bij levensmiddelen, kosten, uitstraling, anti-diefstal en marketing ook een belangrijke rol.
Voor het schoonmaken van flesjes/potjes:
PP en HDPE flesjes kunnen in de vaatwasser.
PET beter van niet, kan maar tot circa 60 graden.
Misschien is het handiger om specifieke vragen te stellen, die ik dan graag zal proberen te beantwoorden..
Ingrid