Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tentstokken - Forum Wereldfietser

Tentstokken

Wij hebben tijdens de vakantie meerdere malen gebroken stokken gehad van onze vaude tent. Uiteindelijk hebben we ze maar vervangen voor fiber maar vinden dit toch te zwaar. Ook gaat het in de sleuf doen niet zo soepel Ben nu op zoek naar aluminium maar heb dan 3setjes nodig en deze kosten bij Pery sport 24,95 per set weet iemand een goedkopere oplossing? Graag tips
Goedkoopste oplossing die ik ken is landjutten. Na afloop van een meerdaags festival waar volop wordt gekampeerd het terrein op proberen te gaan en de afvalbakken doorstruinen. Gegarandeerd dat je de tentstokken voor het uitzoeken hebt. Je zult wellicht met een ijzerzaagje en wat schuurpapier de boel dan nog op maat moeten maken. In de hoogzomer is de afvalbak van een grote camping ook een vondstmijn, jongerencampings zijn het meest geschikt. Andere kampeerartikelen enz wil je op deze manier ook wel vinden. Wees niet verbaasd als aan eea nog de prijskaartjes hangen. Succes met recyclen.
De tip van sont is wel een erg goede. Ik heb wel succes gehad door in eigen kring (bekenden, collega's, familie) te vragen of er nog een ongebruikt tentje (met verteerd doek, zo bleek bij uitpakken) op zolder of in de schuur lag. De firma waar ik soms kijk (als startpunt, omdat ze sterke lichtgewicht stokken leveren en alle onderdelen daarvoor) is Fliegfix.com (Oostenrijks!), maar hun prijzen liggen ver boven jouw prijsvoorstelling (en dan komen er nog verzendkosten bij).

Misschien dat het omhoogschoppen van dit draadje nog helpt (of heb je al nieuwe stokken gevonden of aangeschaft)? Het helpt als je aangeeft om welk model tent, diameter van de stok en stoklengte het gaat. En of je met enkele segmenten al geholpen bent of echt hele lengtes zoekt. Zet een advertentie op dit forum in de rubriek ' Te koop gevraagd'.