Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verschil Schwalbe Road cruiser/Marathon/Land Cruiser - Forum Wereldfietser

Verschil Schwalbe Road cruiser/Marathon/Land Cruiser

Kent iemand de typen Road Cruiser en Land Cruiser banden?
Ik vond ze als kandidaat omdat de Marathon niet de 700 40C meer heeft, wel 38C.
De anderen zijn wel in mijn gewenste maat 40C te verkrijgen.
Ja, die banden zijn me uit de praktijk bekend. De Marathon (zowel in draad als vouwband) is daarvan de beste en lichtlopendste, de beide anderen zijn b-kwaliteit, maar nog altijd heel goed. De maximaal toelaatbare spanning van deze banden is lager, in verband met een minder sterk karkas. De verschillen in breedte zoals je die aangeeft in franse aanduidingen is meer theorie dan praktijk. Na 1980 hebben de historische nationale maatsystemen afgedaan. We meten in mms: ETRTO. Voorts blijkt dat breedtes in werkelijkheid van de op de band aangegeven breedtes (soms flink) afwijken. Dit hangt natuurlijk ook af van de gebruikte velg.
Wat is eigenlijk je vraag?
sjefke schreef:Ja, die banden zijn me uit de praktijk bekend. De Marathon (zowel in draad als vouwband) is daarvan de beste en lichtlopendste, de beide anderen zijn b-kwaliteit, maar nog altijd heel goed. De maximaal toelaatbare spanning van deze banden is lager, in verband met een minder sterk karkas. De verschillen in breedte zoals je die aangeeft in franse aanduidingen is meer theorie dan praktijk. Na 1980 hebben de historische nationale maatsystemen afgedaan. We meten in mms: ETRTO. Voorts blijkt dat breedtes in werkelijkheid van de op de band aangegeven breedtes (soms flink) afwijken. Dit hangt natuurlijk ook af van de gebruikte velg.
Wat is eigenlijk je vraag?
Mijn vraag is beantwoord: ik neem de Marathon, 38 C (42 622, de 44 622 is niet meer in de handel). Er gaat een persoon op van meer dan 100kg, + bagage. Schwalbe beveelt ook de Marathon aan, heb ik net bericht van ontvangen. Hun uitleg was minder uitgebreid dan deze :D